Waarom content marketing cruciaal is voor jouw bedrijf
Sommige mensen vinden dat je anderen alleen de eerste week van het nieuwe jaar het beste mag wensen. Daarna niet meer. Da’s een beetje raar natuurlijk. Dat mag je volgens mij altijd. Hoe dan ook: ik wens jou en de jouwen privé en zakelijk alle goeds toe.
Zoals je weet is het van belang om op een positieve manier de aandacht te vestigen op je bedrijf (en jou). Een van de meest effectieve manieren hiervoor is content marketing. Hieronder noem ik kort 16 redenen waarom content marketing een onmisbare schakel is voor jouw (verkoop)resultaten.
1. Betere vindbaarheid
Als je de juiste zoekwoorden inzet vergroot content marketing de zichtbaarheid van jouw website in zoekmachines. Potentiële klanten vinden je hierdoor gemakkelijker/sneller.
2. Opbouwen van autoriteit
Door regelmatig waardevolle content te delen op je website, in een e-paper en in social media posts positioneer je jouw bedrijf en jezelf als een expert in jouw vakgebied. Dat vergroot het vertrouwen in jou.
3. Klantenbinding/relatie-onderhoud
Interessante content versterkt de band met bestaande klanten, vergroot de loyaliteit en bevordert het aantal herhaalaankopen.
4. Social media boost
Door inspirerende content intensief te delen op sociale media vergroot je je exposure en genereer je meer betrokkenheid. Dit kan vervolgens zorgen voor meer leads en verkoop.
5. Ambassadeurs maken
Heb je echt goede content en gebruik je die slim dan kun je een aantal klanten promoveren tot ambassadeur/fan. Dat wil je natuurlijk.
6. Diverse vormen
Content marketing kun je op talloze manieren effectief inzetten: in expertblogs, e-mail nieuwsbrieven, video’s en infographics bijvoorbeeld. Hierdoor kun je verschillende doelgroepen op verschillende manieren aanspreken.
7. Hogere conversieratio’s
Met goed doordachte en activerende content verhoog je je conversieratio’s.
8. Lange-termijn impact
Zolang je content online blijft staan draagt het bij aan je bedrijfsresultaten. Het kan je hierdoor zowel op korte als lange termijn nieuwe bezoekers en klanten opleveren.
9. Gerichte doelgroepbenadering
Door je content (deels) te personaliseren, kun je specifieke doelgroepen aanspreken en relevante informatie bieden. Voorbeeld: een gepersonaliseerde e-mailing naar een geselecteerde doelgroep.
10. Data-analyse
Content marketing levert je waardevolle analytische informatie op. Op basis daarvan kun je je content optimaliseren.
11. Competitief voordeel
Maak en deel je consistent waardevolle content, dan heb je een voorsprong op concurrenten die geen gebruikmaken van deze strategie.
12. Cross-channel consistentie
Samenhangende content communicatie via verschillende kanalen zorgt voor een krachtige profilering.
13. Kostenbesparend
Content marketing is kosteneffectief: de kosten zijn beperkt in verhouding tot de investeringen.
14. Versterking van SEO
Hoogwaardige content, waarbij je uiteraard relevante zoekwoorden en -termen gebruikt, verbetert de positie van jouw website in de zoekresultaten van Google.
15. Altijd relevant
Met content marketing kun je altijd inspelen op trends en veranderingen in de markt. Hierdoor kan je informatie bijzonder relevant zijn.
16. Storytelling
Mensen zijn dol op verhalen. Binnen content marketing is storytelling een persoonlijke en uiterst effectieve communicatietechniek.
Content marketing is geen hype of luxe, maar is onmisbaar in elke verkoopgerichte communicatie-aanpak. Het biedt je direct diverse voordelen en draagt op wat langere termijn bij aan een waardevolle relatie met je doelgroepen.
Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.
Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.
Meest recente blogs
Over Jeroen van Netten
Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoopstimulerende marketingteksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaalplaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.