“Onderscheidende profilering”

Celina Dorrestein - blije klant

Online marketing, content marketing en copywriting: mijn lust en mijn leven

Online marketing, het hiermee aantoonbaar behalen van (verkoop)resultaten voor de klant is, samen met contentmarketing (o.a. SEO-copywriting), mijn lust en mijn leven. Voor klanten ontwikkel ik een praktisch online plan van aanpak en realiseer ik de verschillende elkaar ondersteunende online middelen. Kloppend hart daarbij: een converterende website of webshop. 

Ik begon als copywriter, tekstschrijver zo je wilt. Zat er dik in. Want mijn liefde voor taal en het schrijven van teksten kreeg ik met meerdere paplepels tegelijk ingegoten. Bedankt pa! Mijn eerste tekst, ik was 10 jaar, schreef ik over een woeste zeeroversbende. Daarna schreef ik als een bezetene over ongeveer van alles en leverde ik met jeugdig enthousiasme bijdragen voor de wekelijkse schoolkrant.

Na een interview met een groot reclamebureau in Enschede tijdens mijn opleiding aan de Saxion Hogeschool besloot ik om van tekstschrijven mijn beroep te maken en volgde ik de opleiding ‘Concept & Copy’ in Amsterdam. Als freelance copywriter werkte ik, in opdracht van reclamebureaus en marketingbureaus, voor allerlei opdrachtgevers in tal van branches. Ook voor klanten in branches waarvan ik vooraf weinig of totaal geen kennis had. Ook daarom heb ik gekozen voor het mooie gecombineerde vak van online marketeer, content marketeer en copywriter. Daarbij kom ik in contact met uiteenlopende ondernemers, krijg ik een kijkje in veel verschillende keukens en help ik opdrachtgevers met hun profilering en verkoop.