Content is king, wat zijn mijn tarieven?

Met de content op jouw website heb je, simpel gezegd, 3 doelen: gekwalificeerde bezoekers aantrekken, hen activeren (informatie-aanvraag,
offerte-aanvraag of een bestelling) en het behalen en behouden van een goede ranking bij Google.

Om dit te bereiken moeten je teksten klantvriendelijk en zoekmachinevriendelijk zijn. En is het effectief
om je website of webshop aanvullende regelmatig te voorzien van relevante content (tekst en beeld).Wat is relevante content? Als de content naar verwachting en tevredenheid antwoord geeft op de zoekvraag van de webbezoeker. Relevante inhoud, die ook nog eens op een aansprekende manier wordt ‘geserveerd’ (kort en prikkelend), is daarom van essentieel belang. Oftewel: content is king.

Om onnodige kosten te voorkomen raad ik je aan om bepaalde content volledig of deels te gebruiken voor verschillende communicatiemiddelen (content curation). De tekst van jouw post op LinkedIn kun je bijvoorbeeld ook publiceren op je website en wellicht deels opnemen in een e-mail nieuwsbrief. Om eens iets te noemen.

Betaalbare WordPress website
Wat kost nou een website bij jou? Die vraag krijg ik vaak. Mijn antwoord is dan bijna altijd: dat hangt er helemaal van af. Ik maak all-in (o.a. webontwerp, SEO webteksten en realisatie t/m oplevering) websites en webshops in WordPress vanaf € 3.500,- tot € 6.500,-. Ik weet het: dat zijn niet de laagste prijzen van Nederland. Die laat ik graag over aan anderen. Interesse in een topwebsite? Ik ben je graag van dienst.

Expertblog: informeren en ‘verkopen’
In een blog kun je je expertise met betrekking tot je vakgebied tonen. Bijna tussen de regels door, kun je dan jouw producten/oplossingen vermelden en promoten. Roep afsluitend op tot actie: bel of e-mail me. Post minstens elke 2 maanden een expertblogbericht op social media en voegen die toe aan je website. Je kunt mij inschakelen als ‘ghost blogger’.

Tarief per blogbericht (circa 500 woorden) voor het schrijven van tekst: v.a. € 320,-

E-mail nieuwsbrief: per se niet saai!
Een e-mail nieuwsbrief is, na websites, nog steeds het best scorende marketingcommunicatiemiddel. Maar dan moet-ie wel triggeren, ‘entertainen’
en kort en krachtig zijn. Vier korte onderwerpen is inmiddels echt het maximum. Zet per jaar 4 tot 6 e-mail nieuwsbrieven in.   

Tarief per e-mail nieuwsbrief voor tekstschrijven, beeldbewerking, opmaak in MailChimp of MailPoet en verzending: v.a. € 560,-

Klantencases, desnoods geanonimiseerd
Klanten vinden het bijzonder leuk om gevraagd te worden voor een klantencase. Uit onderzoek blijkt bovendien dat klantencases uitstekend worden gelezen door webbezoekers. Plaats daarom korte en lekker leesbare klantencases op je website. Desnoods geanonimiseerd. Nadat we samen een lijstje van te benaderen  organisaties en personen hebben opgesteld kan ik telefonisch of op locatie een interview van maximaal een half uur afnemen. Vervolgens schrijf ik de tekst voor de case (max. 650 woorden).

Tarief per klantencase voor telefonisch interview, tekstschrijven, fotografie en fotobewerking: v.a. € 480,-

Whitepaper: leads verkrijgen en opvolgen
Je ziet steeds meer whitepapers die ‘gewoon’ een verkoopfolder zijn. Een gemiste kans. Want die bieden niet de door de webbezoeker gewenste relevante beschouwende/algemene informatie. Resultaat: geen blije maar juist een teleurgestelde prospect. Dat wil je natuurlijk niet. Een effectieve whitepaper (4 tot 10 A4 pagina’s) toont, net als een expertblog, op een objectieve wijze jouw autoriteit en expertise op je vakgebied aan. Waardoor je (nog meer) gezien word als een autoriteit.

Een whitepaper is een prima instrument voor het verkrijgen en benaderen van gekwalificeerde leads. De webbezoeker kan de whitepaper downloaden na het invullen van zijn of haar e-mail adres en telefoonnummer. Hierdoor kun je de prospect, enkele dagen na het downloaden, commercieel benaderen.

Tarief per whitepaper (tekstschrijven): v.a. € 560,-

Catchy social media posts
Social media, waaronder LinkedIn, dragen steeds meer bij aan de webpromotie van bedrijven. En daarmee aan de conversiedoelen van websites en webshops. De kopregel en het beeld van een social media post moeten ‘catchy’ zijn. En de tekst onder het plaatje mag vooral niet te lang of te ‘verkoperig’ zijn.

Af en toe een vleugje humor in je social media post is heel effectief en levert veel respons op. Onderwerpen als geloof, politiek en je voorkeur voor een bepaalde voetbalclub kun je beter vermijden.

Tarief per social media post (tekstschrijven, beeld zoeken en plaatsen): v.a. € 60,-

Overige middelen en media
Uiteraard zijn er diverse overige contentvormen die bijdragen bij aan je vindbaarheid, ranking bij Google, profilering en conversie tot en met verkoop. Denk bijvoorbeeld aan:

– Landingspagina’s (over specifieke diensten en webshopproducten).
– Kennisbank-informatie (i.p.v. veel gestelde vragen).
– Checklists.
– Advertorials: zie ook www.zakenverhalen.nl.

Op aanvraag ontvang je hiervoor een tarief op maat.  

 

Prijzen zijn exclusief 21% BTW.