“Gas geven”

Sylvester Roest - blije klant

“Gas geven”

Blogs

Boekrecensie: ‘A.I. in marketing’

Boekrecensie: ‘A.I. in marketing’

A.I. zet onze wereld al enige jaren op z’n kop. Beangstigend? Integendeel: uitdagend. Want de toepassing ervan biedt tal van nieuwe kansen en mogelijkheden. In vrijwel elke branche. Het vervangt geestdodend repeterend werk. En het vergemakkelijkt en versnelt allerlei werkzaamheden. Dat geldt ook voor marketingprofessionals. Niet alleen binnen grote bedrijven, ook bij MKB-organisaties. A.I. is […]

Doe dat nou niet…

Doe dat nou niet…

‘Niet doen’ zei mijn vrouw Miranda. Ook onze zoon Fabian, dochter Daniëlle en enkele fijne zakenvrienden raadden het mij af. Ten stelligsten zelfs, zoals dat vroeger heette. Want het zou niet chiq of stijlvol zijn. Luisteren naar anderen kan meestal geen kwaad. Maar dit keer sla ik hun goedbedoelde advies volkomen in de wind. Waar […]

Helping content is king!

Helping content is king!

In de blog die ik eerder deze week de wereld instuurde vertelde ik je over Googles fors aangescherpte voorwaarden op het gebied van marketing content. Ook wel bekend als E.E.A.T.: Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Mijn blog leverde veel reacties op. Waaronder – hoera – enkele kennismakingsgesprekken met ondernemers die hun content onderhanden willen nemen. […]

‘Het wordt steeds gekker met Google!’

‘Het wordt steeds gekker met Google!’

De man, directeur van een elektrotechnische groothandel, stond samen met mij in de gezellige keuken van het bedrijfsgebouw Pleque in Soest waar ik – zoals dat heet – kantoor houd. Hij baalde als een stekker (vergeef me de woordspeling). ‘Om de content voor mijn 5 webshops eindelijk tiptop in orde te maken heb ik bijna […]

A.I. doodsteek voor webdesigners of copywriters?

A.I. doodsteek voor webdesigners of copywriters?

Misschien heb ik je weleens verteld dat ik uiterst subtiele vrienden heb. Laatst, na een inspannend potje padellen, vroeg één van hen iets verrassends aan me. ‘Hey Jeroen, jij maakt toch WordPress websites en schrijft toch teksten? Door A.I. is dat toch een uitstervende job?’ Nog voor ik kon antwoorden vroeg – laten we hem […]

Nut & Noodzaak domein autoriteit

Nut & Noodzaak domein autoriteit

Zoals je weet ben ik, zakelijk gezien, dagelijks vol enthousiasme bezig met online marketing en content marketing. In opdracht van eindklanten en reclamebureaus schrijf ik verkoopgerichte teksten, ontwikkel en optimaliseer ik e-mail marketing funnels en maak ik effectieve WordPress websites en webshops. Misschien wist je nog niet dat ik daarnaast het zakelijke inspiratieplatform ZakenVerhalen.nl run […]

Waarom content marketing cruciaal is voor jouw bedrijf

Waarom content marketing cruciaal is voor jouw bedrijf

Sommige mensen vinden dat je anderen alleen de eerste week van het nieuwe jaar het beste mag wensen. Daarna niet meer. Da’s een beetje raar natuurlijk. Dat mag je volgens mij altijd. Hoe dan ook: ik wens jou en de jouwen privé en zakelijk alle goeds toe. Zoals je weet is het van belang om […]

Durf je te onderscheiden

Durf je te onderscheiden

Ik geeft het onmiddellijk toe. In deze blog begin ik niet al te origineel. Ik wens jou en de jouwen namelijk een gezond en  gelukkig nieuwjaar. Sterker nog: ik wens jullie alle goeds voor 2024. Zowel privé als zakelijk. Op zakelijk gebied wens ik je ook de nodige creativiteit. Hopelijk skip je in het nieuwe jaar […]

Vraag maar raak op 13 december

Vraag maar raak op 13 december

Toen ik vanochtend opstond dacht ik ‘ik moet weer eens iets geks doen.’ Dat doe ik namelijk regelmatig. En dat bevalt goed. Mijn vrouw Miranda, familie en vrienden meestal ook. Zeggen ze. Mijn klanten vinden het ook telkens superleuk als ik weer eens met iets geks/verrassends op de proppen kom. Helemaal als het hen inspireert. […]

Meer response met ‘n landingpage: wat & hoe

Meer response met ‘n landingpage: wat & hoe

Een landingpage is een webpagina waar je bezoekers (o.a. leads) naar toestuurt via bijvoorbeeld Google Ads advertenties, een link in je e-mailing of een link in je social media posts. Het doel van deze gerichte communicatie-aanpak is de bezoekers van je landingpage aanzetten tot de door jou gewenste  actie. Mogelijke acties: jou bellen of e-mailen, […]