“Frisse blik”

– Vincent Schuurhof

Blogs

Explainer video – opvallend veel impact

Video echt gaat nu echt explosief doorbreken in verkoopgerichte marketingcommunicatie. Ik hoor het al jaren. Jij waarschijnlijk ook. En toch blijft het uit. Redenen laten zich raden. My wild quess? Het maken van een professioneel videootje kost te veel tijd. En daardoor te veul geld. Dat geldt zelfs bij videoproducties die niet supergelikt zijn. En […]

Verkoopgerichte creativiteit – Over- of onderschat?

De vervroegde horeca-sluitingstijd door het opnieuw oplaaiende corona dreigde vorige week roet in het diner van ‘mijn businesscluppie’ Zaken Vrienden Soest te gooien. Gelukkig had de evenementencommissie een slimme list bedacht. De ledenbijeenkomst in ons thuishonk restaurant De Eetvilla, gevestigd in mijn woonplaats Soest, kon hierdoor alsnog doorgaan. Heel praktisch: we begonnen wat vroeger dan […]

Online specialisme – bouwvakker of architect?

Afgelopen 2 weken overkwam het me 3 keer achter elkaar. Bij 3 fijne prospects om precies te zijn. Elk daarvan is inmiddels klant. Ben ik blij om. Maar dat gaat het nu even niet om. Ik ga natuurlijk geen namen noemen. Maar één daarvan klopte voor het laten maken van hun nieuwe website eerder aan […]

Bloggeheim onthuld – Flink uitmelken

Ik heb een bekentenis. Zelf blog ik pas sinds ongeveer 1,5 jaar. Best kort. Want al jarenlang adviseer ik diverse klanten om, als onderdeel van hun verkoopgerichte marketingcommunicatie, zakelijke blogs in te zetten.  Een blog biedt namelijk vele voordelen. Ze zijn relatief eenvoudig en snel te maken. En ze worden door de lezer niet als […]

Top 20 online tips – Revolutionair/deel 2

Vorige week schepte ik in deel 1 van mijn tweeluik ongegeneerd op dat ik regelmatig enthousiaste reacties krijg op mijn blogstories. En ik lichtte ik toe dat ik met de tips en tricks in mijn blogstories jou aan het denken wil zetten. En je wil inspireren. In dit tweede deel opnieuw 10 tips op het […]

Top 20 online tips – Rocket science/deel 1

Ik krijg – en dat vind ik stiekem bijzonder leuk – regelmatig enthousiaste reacties op mijn blogstories. Doel van mijn blogs is natuurlijk niet om te laten zien dat ik geinige ‘stukkies’ kan schrijven. Want dat mag je verwachten van een iemand die al zo’n 30 jaar met jeugdig enthousiasme werkt als copywriter. Via mijn […]

AVG webinar – Johan Cruijff

Ik was er een weekje tussenuit. Naar Cyprus om precies te zijn. Naar het heerlijke kustplaatsje Paphos in West-Cyprus om nog preciezer te zijn. Ennihouw, vandaar dat je vorige week geen e-mail met tips & tricks op het gebied van online/creatieve content marketing van me kreeg. Mijn nederige excuses. Zal niet al te vaak meer […]

Zoekwoorden slim inzetten – 4 DHZ-tips

Of ik ook korte blogstories met tips en tricks over online/creatieve content marketing kan schrijven? Natuurlijk! Als Word goed heeft geteld bestaat deze blog over zoekwoorden uit 300 woorden. Bijna dagelijks heb ik het met ondernemers over zoekwoorden. En hoe ze die zo slim mogelijk kunnen inzetten. Doel daarbij: zoveel mogelijk juiste bezoekers aantrekken die […]

Responderende landingspagina’s – KISS

Ik wilde inhaken op Prinsjesdag. Een actueel onderwerp. Zorgt geheid voor extra attentiewaarde. Toch laat ik de politiek en onze haperende troonredenaar links liggen.Kan namelijk supergevoelig liggen. Mijn blogstory gaat deze week over landingspagina’s. ‘Ik wil een scorende landingspagina voor mijn totale productaanbod’ zei de klant.Heerlijk toch, iemand die precies weet wat-ie wil? Op zich […]

WebText Scan – scorende webtekst

Het was in Amersfoort. Plaats van handeling: een ouderwets drukke avond van de Amersfoortse business club waar ik al een paar jaar lid van ben. De man met opvallende zwarte krullen en ik kenden elkaar nog niet. Aan een gezellig tafeltje raakten we in gesprek. ‘Ik doe in vlees’ zei hij. Lachend voegde hij er […]

s