Zeg eens eerlijk: ook jij zit wel eens zonder inspiratie voor je volgende social mediapost op LinkedIn, Facebook of Instagram? Geeft nix natuurlijk. Want niets menselijks is je vreemd. Neem ik aan. Zoals je weet is het belangrijk om met je social media posts zakelijk in de spotlights te blijven. Als je je social media […]
Wat denk jij: is een sales promotion actie in de B2B-markt zinvol? In de consumentenmarkt is dat een uitgemaakte zaak: zeker. Waarom anders zouden tal van consumentenmerken ons tot vervelens toe blijven ‘trakteren’ op communicatie over hun supervoordeel-acties? Ook in de business-to-businessmarkt blijkt een goede en opvallende sales promotion/ verkoopactie zijn vruchten af te werpen. […]
Op aanraden van een zakenrelatie had de succesvolle ondernemer, eigenaar van een ICT-bedrijf met zo’n 20 medewerkers, mijn website bezocht. Vervolgens belde hij me maandagochtend op. Hij begon met een ‘onthulling’: hun website had-ie zelf gebouwd. Nou, dat was te zien. Tijdens onze telefonische kennismaking wilde hij vooral ‘mijn expertise op het gebied van marketing, […]
Wil je met je marketingcommunicatie de jonge generatie, ook wel Gen Z genoemd, bereiken? Kies dan voor een andere aanpak dan bij andere doelgroepen en hou goed rekening met de unieke kenmerken en digitale geletterdheid van Gen Z. Hieronder vermelden we 6 effectieve communicatiemiddelen en -methoden om doelgroep Gen Z te bereiken. Sociale media: Gen […]
Contentmarketing is een essentieel onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf met groei- ambities. Vreemd genoeg onderschatten veel online marketeers het belang van een goed doordacht en stevig onderbouwd contentplan. Wat is een contentplan? Een contentplan is een document waarin je beschrijft wat je wilt publiceren, via welke kanalen en op welke momenten je dit […]
Zoals bekend is LinkedIn een krachtig social mediakanaal voor zakelijke professionals die hun carrière en zakelijke netwerk willen opbouwen en onderhouden. Dat geldt voor ZZP’ers en MKB-ondernemers maar eigenlijk voor iedereen die zakelijk actief is. Net als bij een fysieke ontmoeting is ook bij LinkedIn een eerste indruk uiterst belangrijk. Op LinkedIn moet je profiel […]
Artificial Intelligence, oftewel kunstmatige intelligentie, is volop in het nieuws. Iedereen lijkt er mee bezig. Vooral met de chat-tool ChatGPT van het Amerikaanse bedrijf OpenAI. Hiermee kun je op een menselijke manier vragen stellen of opdrachten geven. Velen vrezen dat deze tool ‘gekleurde’ informatie geeft. En een aantal tekstschrijvers en redacteuren voorziet dat ChatGPT hun […]
Blijven groeien en je online aanwezigheid versterken is belangrijk voor elke ZZP’er en elk MKB-bedrijf. Zowel voor starters als overige ondernemers. Het aantal mogelijkheden op het gebied van online marketing is overstelpend. Je kunt bijvoorbeeld content marketing inzetten. En/of social media. Of zoekmachine-optimalisatie. Wat is wijsheid? Samen met mijn zakenpartner Raymond Veldkamp (Tows.nl) heb ik […]
Alles en iedereen verwacht dat de inzet van content voor het bereiken van marketing-, communicatie- en verkoopdoelstellingen bij MKB-bedrijven de komende 2 jaar explosief zal toenemen. Wie ben ik om daaraan te twijfelen? Wat houdt content marketing eigenlijk in? In het kort: het gaat er hierbij om dat je boeiende en relevante informatie creëert/bedenkt, publiceert […]
Laat ik beginnen met jou en de jouwen het beste voor 2023 toe te wensen. Maak er iets van! Wat? Mag niet meer? Tuurlijk wel. Mag volgens mij altijd. Heel even overwoog ik om terug te kijken op 2022. Want er is natuurlijk enorm veel gebeurd. In mijn woonplaats Soest. En naar het schijnt ook […]
In mijn vorige blogstory beloofde ik dat ik je zou verblijden met een toplijstje van irritante jeukwoorden die vandaag de dag op kantoor te horen zijn. Hou een teiltje binnen handbereik. Want ze zouden wel eens peristaltische lichaamsreacties te weeg kunnen brengen. 1. Duurzaamheid Kom je overal tegen. Zelfs no-nonsense bouwmarkt Gamma stopt haar communicatie […]
Deze website maakt gebruik van cookies zodat wij de best mogelijke gebruikerservaring kunnen geven. Cookie informatie wordt opgeslagen in uw internetbrowser en zorgt er onder andere voor dat u herkend wordt zodra u onze website opnieuw bezoekt. Zo kunnen we zien hoe de website wordt gebruikt en hoe we de website kunnen verbeteren.
Strikt noodzakelijke cookies moeten altijd ingeschakeld zijn zodat wij uw cookie-voorkeuren kunnen opslaan.
Als u deze cookie uitschakelt, kunnen wij uw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat u iedere keer als u deze website bezoekt, u uw voorkeuren opnieuw moet instellen.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.