7 belangrijke webdesigntrends in 2020
Blogs | 20 mei 2020

7 belangrijke webdesigntrends in 2020

Zo tegen het eind van het jaar is het goed om even achterom te kijken. Minstens zo goed is het om vooruit te blikken. Als we de allerlei ‘goeroes’ mogen geloven, wordt 2020 een jaar met opvallende trends op het gebied van webdesign. Lees en huiver.

  1. Brutalistisch webdesign
    Inhakend op de maatschappelijke trend ‘Het kan niet lelijk genoeg zijn’. Hoezo rustige vormgeving, een beperkt aantal lettertypes en mooi gephotoshopte plaatjes?
  2. Asymmetrisch is hot
    Een onrustige uitlijning van tekst en/of beeld wordt hip. Ook scrollen van boven naar beneden en van links naar rechts schijnt de nieuwe trend te worden.
  3. No design
    De nieuwste trend is ‘no design’ met alleen maar een paar iconen. Die moeten dan natuurlijk wel supergoed en onderscheidend zijn. Kijk naar Twitter en Airbnb.
  4. Foute kleuren
    Passend bij ‘brutal design’ lijkt in 2020 ongeveer elke kleur en kleurcombinatie te kunnen en mooi te zijn. Gaat smakeloosheid in webdesign oprukken?
  5. Smashing fonts
    Brutaliteit en lef gaan dus de boventoon voeren in webdesign. Populaire fonts in 2020: Gilroy, Circular, Proxima Nova, GT Walsheim of fonts die daar op lijken.
  6. (Subtiel) bewegend beeld
    Video en animaties zijn superhot. Vooral korte, humoristische en/of actuele. Apple Iphone-kwaliteit is vaak goed genoeg en is lekker ‘raw’ en ‘brutal’.
  7. Grains (verfspatjes)
    Dé trend in superhippe webdesigns: subtiele verfspatjes-effecten als achtergrond, in vlakjes of zelfs in buttons. Iets voor jouw zakelijke website?

Over Jeroen van Netten / Rhinoz (web)tekst + marketing

Rhinoz (web)tekst + adviesTekst-expert/copywriter Jeroen van Netten van 1-mans bureau Rhinoz (web)tekst + marketing in Soest is gespecialiseerd in verkoopstimulerende content marketing.
En in het makkelijk uitleggen van complexe materie. Je mag ‘m gerust een veelzijdige en creatieve vakidioot noemen. Hij schrijft o.a. zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO webteksten), korte teksten voor e-mails en blogs maar ook lekker leesbare teksten voor whitepapers en e-papers. Zijn opdrachtgevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

Interesse in een inspirerend adviesgesprek? Maak vrijblijvend een afspraak.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.