Blogs | 19 oktober 2021

AVG webinar – Johan Cruijff

Ik was er een weekje tussenuit. Naar Cyprus om precies te zijn. Naar het heerlijke kustplaatsje Paphos in West-Cyprus om nog preciezer te zijn.

Ennihouw, vandaar dat je vorige week geen e-mail met tips & tricks op het gebied van online/creatieve content marketing van me kreeg. Mijn nederige excuses. Zal niet al te vaak meer gebeuren.

De week voor mijn vakantie vertelde ik Raymond Veldkamp, mijn zakenpartner voor het platform ZakenVerhalen.nl annex huurbaas, met bijna kinderlijk enthousiasme over 14, de musical.

Die werd opgevoerd in het gloednieuwe en bijna on-Nederlands luxueuze AFAS theater in Leusden.

Het gebouw is prachtig. En de wervelende voorstelling over het bijzonder turbulente leven van mijn grote sportheld Johan Cruijff was ronduit indrukwekkend.

Mijn zoon Fabian (25 jaar), ik en alle anderen genoten met de grootst mogelijke teugen. Vooral van de hoofdrolspelers Tobias Nierop (Johan Cruijff) en Porgy Franssen (pa Cruijff). De voorstelling loopt nog trouwens.

Om in de sfeer (of was het een tikkeltje euforie?) te blijven nam ik in mijn vakantiekoffer mijn e-reader mee met daarop, naast allerlei boeken van David Baldacci en Harlan Coben, ook het e-book ‘Cruijff!, de jonge jaren’.

Dit boek van auteur Bert Hiddema is een echte aanrader. Leest heerlijk weg. Vooral op een strandbedje aan zee met een verkoelend glaasje witte Tjangarides wijn bij de hand. Maar da’s logisch natuurlijk.

Ik durf het nu wel te bekennen: bij interviews waarin Johan Cruijff in hoog tempo oreerde over tactiek raakte ik vaak al binnen enkele minuten het spoor volledig bijster.

Plat gezegd: ik snapte er geen kont van. Zegt misschien veel over mijn voetbalinzicht.

Veel ondernemers snappen geen snars van de Algemene Verordening Gegevens-bescherming (AVG). Weten niet wat er wel en niet mag.

Da’s niet zo vreemd. Want de AVG is nogal veelomvattend. En ook – laat ik het netjes zeggen – niet altijd even helder of consequent.

Hierdoor laten veel ZZP’ers en MKB-ondernemers kansen liggen bij hun wervende marketinginspanningen. Enorm zonde. Maar ook onnodig.

Privacy specialist Gert-Peter Noordegraaf weet er alles van. Op woensdag 27 oktober is hij gastspreker in mijn marketingcafé online.

In zijn boeiende presentatie geeft hij als geen ander – en in uiterst begrijpelijke taal – vooral aan wat er wel mag.

Noordegraaf: “Privacybeleid hoeft niet ingewikkeld te zijn. En het voldoen aan wet- en regelgeving op dit vlak wil niet zeggen dat je overal toestemming voor moet vragen. Of dat je niets meer mag vastleggen van klanten of prospects. In mijn praktijkgerichte presentatie ligt de focus op wat wel mogelijk is.”

Lijkt het je zinvol om 0,75 uur te investeren in actuele praktijkkennis op het gebied van AVG? Gelijk heb je.

Je bent van harte welkom om deel te nemen aan mijn mini-webinar op woensdag 27 oktober.

Wil je vrijblijvend meer weten over het verkoopgericht inzetten van online/creatieve content marketing?

Bel me gewoon: 0654.220.452. Of plan me in voor een inspirerend (en gratis) online adviesgesprek van een half uur.

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.