Blogs | 19 juli 2021

Kostenbesparende marketingtips – bewegen en besparen

We gaan met z’n allen structureel meer thuiswerken dan voor de Corona-uitbraak.

Als we de media mogen geloven (nooit klakkeloos doen natuurlijk) gaat het merendeel van de fulltimers in loondienst met een kantoorbaan vanaf september minimaal 3 van de 5 dagen thuis werken.

De vrijdag zal ongetwijfeld een populaire kantoordag zijn. Vooral bij ‘kantoorklerken’ die van een gezellige live vrimibo (vrijdagmiddagborrel) houden.

Het is goed om elke 1,5 uur een kwartiertje je monitor of laptop te verlaten.

Je weet het. En het klinkt makkelijk. Maar dat is het vaak niet. De oplossing als je thuiswerkt? Heel eenvoudig: koop ’n hometrainer.

Heb ik enige tijd geleden ook gedaan. Is een oud beestje. Heeft altijd binnen gestaan. Was van een oud vrouwtje (mijn moeder van 87).

Of ik ook nog een paar kostenbesparende marketingtips voor je in petto heb? Zeker, hier komen ze.

Marketingtip 1: Kies voor gratis marketing
Huh, raar advies van een online marketing-communicatie-adviseur en copywriter. Toch?
Nee hoor. Wat ik bedoel: gebruik zo veel mogelijk gratis marketingtools.

Zoals WordPress CMS-software, Google Analytics, LinkedIn, MailChimp of MailPoet e-mail software en Trello projectsoftware. Geloof me: doe ik zelf ook.

Betalen voor mooie foto’s in je blog, e-mailing of whitepaper? Ben je gek? Download ze gratis op Pixabay.com of Pexels.com. Neem ook deel aan gratis webinars die je inspiratie opleveren. Zoals mijn marketingcafé online.

Marketingtip 2: Pik schaamteloos van je concurrenten
Bekijk hun website en vooral de verleidelijke ‘weggevers’ op hun homepage. Maar ook hun
e-mailings en posts op LinkedIn. En bedenk wat je goed vindt en wat niet. En ook waarom.

Laat je vrijelijk inspireren door hun communicatie. En maak iets dat nog beter is. En vooral nog meer leads en verkoop scoort.

Roep ik op tot diefstal? Of plagiaat? Tuurlijk niet. Het integraal kopiëren van webteksten is al helemaal niet slim. Want dat is slecht voor je Google-ranking. En kan je een forse straf opleveren. In het uiterste geval wordt je offline gezet.

Maar je kent de uitdrukking ‘Beter goed gejat’ dan slecht verzonnen.’ Nog beter – maar ik ben niet objectief – ‘Beter goed verzonnen dan slecht gejat.’

Marketingtip 3: Zet boeiende e-mail in
Uit internationaal onderzoek blijkt dat e-mail nog steeds het meest effectieve communicatiemiddel is.

Niet raar. Want bij het lezen van een e-mail wordt je niet afgeleid door andere boodschappen. Zoals bij LinkedIn. Jouw e-mail krijgt dus alle aandacht.

Zet daarom e-mail in bij je verkoopgerichte communicatie. Doe het vaak en goed. De zoveelste ronkende nieuwsbrief met alleen maar borstklopperij? Niet doen. Want werkt niet.

Boei, bind, entertain en inspireer je lezers in je e-mails. Met sterke teksten. Waarbij je bijvoorbeeld ‘storytelling’ gebruikt. En misschien zelf een vleugje humor.

Marketingtip 4 (bonus): Lees eindelijk dat vakboek
Het boek ‘De Online Marketing Tornado’, een lekker leesbare ‘bijbel’ om meer resultaat te halen uit online middelen, ga ik deze week sowieso lezen. En ‘Omdenken’ ook. Denk ik.

Hoogst waarschijnlijk heb jij ook een aantal vakboeken waar je maar niet aan toekomt.
Wapen je deze zomer met nieuwe kennis. Begin gewoon met lezen.

Hulp/ondersteuning nodig bij je (nieuwe) WordPress website/webshop? En/of wil je bondige verkoopgerichte webteksten om meer conversie te scoren?

Bel me: 0654.220.452, stuur een mail of plan mij 30 minuten kosteloos in.

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.