Blogs | 28 november 2022

Black Friday – irritant jeukwoord

Een tijdje geleden stelde ik, gewoon voor de lol, een lijstje op met de 25 gruwelijkste zakelijke jeukwoorden.

Je weet wel trendy woorden en uitdrukkingen die te onpas worden gebruikt. Ook in online communicatie.

Je wilt voorbeelden? Ok, zet je schrap. Hier komen de 5 meest irritante uit dat lijstje:

  1. Ergens een klap op geven – “Zullen we daar morgen definitief een klap op geven?”
  2. Ergens een plasje over doen – “Voordat je de definitieve content aanlevert, moeten enkele mensen daar nog even hun plasje over doen.”
  3. Ik hoor wat je zegt, maar… – “Ik hoor wat je zegt, maar we doen het toch op mijn manier.”
  4. Parkeren “Dat parkeren we tot na de vakantie.”
  5. Iets over het weekend heen tillen – “Zullen we deze meeting over het weekend heen tillen?”

Ergerlijk hé? Of gebruik je deze uitdrukkingen zelf ook?

Ikzelf krijg op de vreemdste plekken uitslag en jeuk van ‘bruggen bouwen’ en ‘stip aan de horizon’.

Beloof me asjeblieft dat je die niet gaat of blijft gebruiken. Zeker niet in je online marketing. Afgesproken?

Bekijk hier mijn jeukwoordenlijstje van 2018.

Afgelopen jaar kwam ik weer tal van nieuwe zakelijke jeukwoorden tegen. Ik zal er een lijstje van maken. En je die eind dit jaar bloggen.

Ik onthul alvast: ‘Black Friday’ staat er zeker op. Afgelopen 2 weken werd ik – waarschijnlijk net als jij – namelijk in allerlei communicatie overladen met ongelooflijke B.F.-aanbiedingen.

Waarbij je enorme kortingen krijgt op een adviesprijs die niemand betaalt.

Het bijzondere van deze communicatiediarree: wetenschappelijk is bewezen dat B.F.-aanbiedingen niet voor meer omzet/winst zorgen.

Wel voor een vaak ongewenst image van prijsstunter.

Heb jij jeukwoorden die beslist ook op mijn toplijstje van 2022 moeten komen? Laat maar horen. Ik ben benieuwd!

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.