Bloggeheim onthuld – flink uitmelken
Ik heb een bekentenis. Zelf blog ik pas sinds ongeveer 1,5 jaar. Best kort.
Want al jarenlang adviseer ik diverse klanten om, als onderdeel van hun verkoopgerichte marketingcommunicatie, zakelijke blogs in te zetten.
Een blog biedt namelijk vele voordelen. Ze zijn relatief eenvoudig en snel te maken. En ze worden door de lezer niet als reclame gezien. Maar als advies. Waardoor ze veel impact hebben.
In een blog maak je duidelijk dat jij veel over een bepaald onderwerp of vakgebied weet. Na het lezen van de blog moet iemand de volgende conclusie trekken: ‘Met die man/of vrouw wil ik zakendoen. Vroeger of later.’
Een voordeel van het regelmatig plaatsen van blogs op je website is ook dat Google je gratis een hogere ranking geeft. Tenminste: als je in je blogs de juiste zoektermen gebruikt.
Ik heb ook een onthulling. Kan mij het schelen. Ik ga je vertellen wat het geheim is van mijn wekelijkse blog.
Feitelijk lekker simpel: een combinatie van discipline en een slimme werkmethodiek (al zeg ik het zelf).
Eerst het aspect discipline. Elke maandagmiddag schrijf ik thuis op zolder een kakelverse blog. Weer of geen weer. Staat in rood geblokt in mijn agenda.
Het tweede deel van mijn bloggeheim is een vaste werkmethodiek. Ik schrijf mijn blogs in de vorm van stories. Waarbij ik dus storytellingtechnieken gebruik.
Waarom die vorm? Omdat ik mijn geachte lezers – onder andere jou – hiermee heel snel waardevolle tips & tricks op het gebied van online marketing en creatieve content marketing kan geven.
Waarbij ik tussendoor iets persoonlijks over mijzelf vertel. Bijvoorbeeld dat ik het bosrijke Soest woon. Om maar iets te noemen.
Mijn blogstories (tekst en beeld) publiceer ik – ingepland – op dinsdagnacht op mijn website.
Via de MailPoet-plugin van mijn WordPress CMS (Content Management System) ontvangen al mijn abonnees de volgende dag om 08.00 uur automatisch mijn nieuwste blogstory in een nieuwsbriefvorm.
Om het echt af te maken ‘steel’ ik woensdagmiddag een paar tekstregeltjes uit mijn blogstory voor een korte post op LinkedIn en Facebook. Natuurlijk sluit ik af met een link naar mijn website.
En uiteraard gebruik ik het plaatje uit mijn MailPoet nieuwsbrief. Regelmatig plaats ik op vrijdag een bijna identieke post op social media. Totale tijdsbesteding: 5 minuten.
Duidelijk zal zijn: mijn blogtekst melk ik helemaal uit. Alles bij elkaar kost me dit hooguit 4,5 uur.
Wil je meer weten over het slim inzetten van blogs? Of heb je inspiratie nodig om (wekelijks/maandelijks) te komen tot waardevolle onderwerpen?
Laten we dan afspreken. Bellen is het snelst: 0654.220 452. Een gratis online afspraak van een half uur met mij inplannen kan ook. Wat jij wilt.
Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.
Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.
Meest recente blogs
Over Jeroen van Netten
Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoopstimulerende marketingteksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.