“Gek maken”

Henk van Dijck - blije klant

“Gek maken”

Blogs

Websitetips – feestelijke freeloader (deel 1)

Websitetips – feestelijke freeloader (deel 1)

Mijn vrouw is een echte Brabantse. Geboren en getogen in de heerlijk bourgondische stad Breda. En gelukkig nog steeds gezegend met een fijne zachte ‘g’. Ook onze kinderen Daniëlle en Fabian zijn geboren in Breda. Ik ben de enige niet-Brabander in ons gezinnetje. Want ik kwam ter wereld in het verre van bourgondische Wageningen. En […]

Scorende content marketing – heerlijk Noordwijk

Scorende content marketing – heerlijk Noordwijk

Misschien heb jij ook een favoriet strand in Nederland. Mijn vrouw en ik wel. Wij zijn gek op het strand van Noordwijk. Dat is breed en schoon. En er zijn prima strandtenten met een leuke bediening. Niet verder vertellen hoor. Anders wordt het daar veel te druk. En dat wil niemand natuurlijk.Ja, de horeca. Het […]

Kostenbesparende marketingtips – bewegen en besparen

Kostenbesparende marketingtips – bewegen en besparen

We gaan met z’n allen structureel meer thuiswerken dan voor de Corona-uitbraak. Als we de media mogen geloven (nooit klakkeloos doen natuurlijk) gaat het merendeel van de fulltimers in loondienst met een kantoorbaan vanaf september minimaal 3 van de 5 dagen thuis werken. De vrijdag zal ongetwijfeld een populaire kantoordag zijn. Vooral bij ‘kantoorklerken’ die […]

Zakelijke creativiteit – confronterend mini-webinar

Zakelijke creativiteit – confronterend mini-webinar

Je hebt waarschijnlijk afgelopen 3 weken elke woensdag om 09.00 uur smachtend je mailbox bekeken. Op zoek naar mijn wekelijkse blogstory met tips en adviezen op het gebied van online/content marketing. Tevergeefs. Dat had een goede reden. Ik was met mijn geliefde vrouw Miranda op vakantie. In Noordwijk om precies te zijn. Een echte aanrader. […]

Effectieve landingpages – kabelmanagement

Effectieve landingpages – kabelmanagement

Zo’n twee weken geleden ging mijn telefoon. Om een uur of 9.00. Overkomt me wel vaker. ‘Ha die Jeroen, met Peter, lang geleden dat we elkaar spraken, hoe is het met jou? Aan je website te zien zit je nog steeds volop in de tekstschrijvelarij en maak je nog steeds WordPress websites.’ Zelden heb ik […]

Tools voor denkprocessen – breingereedschap

Tools voor denkprocessen – breingereedschap

Ik geef het toe. Ontkennen heeft geen zin. Ich bin ein terrasliebhaber. Afgelopen vrijdagavond zat ik – lekker in het zonnetje – op het heerlijke terras van Eetvilla van den Brink in mijn onvolprezen woonplaats Soest. Vreemd genoeg was ik een kwartier te vroeg voor mijn afspraak met een klant. Had misschien te maken met […]

Verhoogde productiviteit – uitstelgedrag

Verhoogde productiviteit – uitstelgedrag

Dit keer een nogal korte blog. Want het is eindelijk gaan zomeren. En eigenlijk geen weer om een blog te schrijven. Of om ander werk uit te voeren. Vind je ook niet? Door het heerlijke zomerse weer krijg ik extra last van een kwaal waar ik al jaren aan lijd. Jij misschien ook: uitstelgedrag. Oftewel: […]

Impactrijke communicatie – hoe overtuigend

Impactrijke communicatie – hoe overtuigend

Ik wil het dit keer over muziek hebben. Over het Eurovisie Songfestival. Nee, wacht, niet wegklikken. Voor het eerst sinds 14 jaar heb ik die helemaal uitgezeten. Vanaf de bank, samen met mijn vrouw Miranda.Met een heerlijk glaasje Ripasso-wijn bij de hand. Wat een huiselijke gezelligheid. En wat een show. Visueel en qua show was […]

Krachtige profilering – mooi is niet alles

Krachtige profilering – mooi is niet alles

Margriet ken ik al jaren. Een leuke en zeker niet onaantrekkelijke onderneemster. Fotografe van beroep.Een heel goeie ook. Denkt – net als ik – vooral in beelden. En is – net als ik – gezegend met een flinke portie eigenzinnigheid. Anderen noemen dat eigenwijzigheid. Hoe dan ook, zo’n 3 weken geleden meldde zij zich bij […]

Praktische blogtips – lekker voor nix

Praktische blogtips – lekker voor nix

Zoals gisteravond ‘onthuld’ werd tijdens de nieuwste ‘persco’ komen we steeds meer uit de wurggreep van“Het Virus”. Stap voor stap. Er gloort weer licht aan de tunnel: halleluja! Lock-down of niet: zaak was en is om slim volop ‘in the picture’ te blijven bij je klanten. En bij potentiële klanten. Een oud spreekwoord zegt het […]