“Online invloed” – een must-read

Familie, vrienden en kennissen en natuurlijk ook zakelijke relaties weten waar ik in doe: in websites, online marketingadvies en SEO marketingteksten. Om kort te gaan.

Regelmatig krijg ik daarom de vraag ‘Welk boek op jouw vakgebied zou jij me aanraden? Want er zijn ontelbaar veel boeken over online marketing, maar wat is nu echt een topper?’

Mijn antwoord: het boek (e-paper of papier) ‘Online invloed’. Een regelrechte ‘must read’. Vind ik zelf.

Maar dat vinden ook allerlei andere autoriteiten waaronder collega-content marketeers en collega-online marketeers.

Geloof me: ik heb geen aandelen in de uitgeverij. Was het maar waar.

Eindelijk geen taai en saai leerboek. Maar een ‘smulboek’ waarbij je al smullend volop leert. Bijvoorbeeld hoe je van kijkers kopers maakt. En afhakers omtovert in  aanhakers.

Je leert ook hoe je, door gedragspsychologie slim toe te passen, veel meer resultaat haalt uit je website, webshop, app en online campagnes.

Psycholoog en user experience webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters leggen in ‘Online invloed’ haarfijn uit wat werkt en wat niet. En ook waarom. Ook handig natuurlijk.

Je krijgt lekker concrete en makkelijk zelf toe te pasen richtlijnen gebaseerd op 40 jaar praktijkervaring. En op de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers van dit moment zoals Cialdini, Fogg en Kahneman.

Deze laatste 3 specialisten vervallen en vervielen in hun boeken nogal eens overstelpende hoeveelheden dorre theorie. De auteurs van ‘Online invloed’ zeker niet.

Sterker nog. Ik durf de volgende uitspraak aan: met ruim 40 succescases uit de praktijk en meer dan 150 illustraties van do’s-and-don’ts is dit de meest complete en meest praktische gids voor het optimaliseren van je online (verkoop)resultaten.

Joris Groen verbeterde de verkoopresultaten van honderden websites, webshops, apps en online campagnes. Onder meer van Bol.com, Mercedes-Benz en KLM.

Als enige in Nederland mag Joris Groen zich Cialdini Method Certified Trainer noemen.

Bas Wouters is overtuigingsexpert. Met zijn online leadgenerator keukenplaats.nl zorgde hij voor een ongekende opschudding in de keukenbranche.

Bovendien genereerde hij een miljoenenomzet voor zijn opdrachtgever.

Het leuke aan Bas: hij weet het goed en leuk te vertellen. En da’s ook wat waard. Zo weet ik. En jij hopelijk ook.

Het boek ‘Online invloed’ kost € 29,95 en is onder meer verkrijgbaar bij bol.com

Ik wens je veel leesplezier, inspiratie en (verkoop)succes!