Content slim hergebruiken – content recycling
Blogs | 8 februari 2022

Content slim hergebruiken – content recycling

Ik was van plan om het in deze derde blogstory van het jaar met je te hebben over ‘grensoverschrijdend gedrag’.

Want dit onderwerp was afgelopen weken natuurlijk niet uit het nieuws te slaan. Verdrong zelfs enige tijd Corona-informatie. Een verfrissende afwisseling. Dat wel.

Daar komt bij: ‘grensoverschrijdend’ vind ik een heel mooi woord.

Toen mijn vrouw Miranda mij gisterochtendvroeg vertelde dat Mark Overmars was beticht van ‘grensoverschrijdend gedrag’ binnen de burelen van voetbalclub Ajax geloofde ik mijn oren niet.

Brave en zuinige Mark? Hij? Kon toch helemaal niet? Toch wel, zo is gebleken. Je zou kunnen zeggen: Overmars komt voor de val. Maar da’s een beetje flauw.

Vervolgens vond ik 3 volle seconden lang dat ik in mijn blog moest melden dat ik zo’n 2 weken geleden ben geopereerd mijn rechterknie. En dat ik daardoor enkele weken aan huis gekluisterd ben.

Ook dit idee heb ik laten vallen.

Want nu we nog tamelijk aan het begin van het nieuwe jaar staan (zitten) heb je volgens mij vooral behoefte aan praktische marketingtips gericht op meer conversie.

En het behalen van meer omzet. Omdat het maken van goede/waardevolle content de meesten van ons veel tijd en moeite kost heb ik 20 tips voor het slim (deels) hergebruiken van je bestaande content opgesteld. Heb je even?

1. Actualiseren
• Bedenk een nieuwe titel die goed scoort in Google.
• Voeg nieuw (gratis) beeldmateriaal toe.
• Voeg actuele cijfer-informatie toe in je content en verwijs naar nieuwe bronnen.
• Voeg een nieuwswaardig feitje of andere actualiteit toe en maak je artikel opnieuw urgent en relevant.
En dus waardevol.
• Voeg een alinea toe met de titel ‘Doe dit vooral niet’.

2. Opnieuw aanbieden in een nieuw format
Heb je een e-book of andere weggever?
• Maak er een samenvatting of recensie van.
• Verander de e-book in een infographic.
• Maak er een leuke quiz van.
• Maak er een poll van.
• Maak er een (korte) story van.
• Organiseer er een webinar over.
• Vermeld vragen en antwoorden uit je e-book afzonderlijk op je website.

3. Zet anderen in
• Voeg een uitgebreide testimonial toe aan je bestaande content.
• Vertel een succesverhaal uit de praktijk.
• Interview iemand met een verrassende kijk op jouw thema.
• Bundel je interviews in ‘Experts zeggen over…’
• Nodig iemand uit om een gastblog op jouw website te schrijven.

4. Nogmaals aanbieden
• Post je bericht gewoon opnieuw op social media, wellicht op een ander moment en/of via een ander kanaal.
• Gebruik nieuwe ‘haakjes’ zoals actualiteit (bijv. Grensoverschrijdend gedrag).
• Verzamel alle content die hebt rondom een bepaald thema en maak er een thematische nieuwsbrief van
(maak die informatief én leuk om te lezen).

Met bovenstaande tips kun je zelf direct aan de slag. Hulp nodig? I’m only one phonecall away. In goed Nederlands: bel gewoon.

Een half uurtje gratis online met mij sparren over content en slimme content recycling? Ik zie er naar uit.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.