Durf jij een ZakenVerhaal aan?
Ik heb je wel eens verteld over ZakenVerhalen.nl. Je weet wel: het zakelijke inspiratieplatform voor ZZP’ers en MKB dat ik run samen met mijn zakenpartner Raymond Veldkamp.
Zegt je nix? Oei, da’s een beetje jammer. Maar niet onoverkomelijk.
De basis van ZakenVerhalen.nl is een persoonlijk interview met een ondernemer. Die leggen we, live of online, 10 tot 12 vragen voor.
Dat zijn beslist geen standaardvragen.
Aan de hand van de interviewvragen willen we vooral meer te weten komen over hun ambities en doelen, inspiratiebronnen, ergernissen en tips voor andere ondernemers.
Eén van mijn favoriete vragen: ‘Wat is jouw grootste zakelijke blooper’?
Vaak blijft het dan eventjes stil. Vervolgens gaat betreffende ondernemer bedenkelijk kijken en even achter zijn/haar oren krabben.
Natuurlijk krijgen ze alle tijd om zich een blooper te herinneren.
Duurt hun antwoord echt te lang, dan moedig ik hen aan met de opmerking ‘Het moet natuurlijk een voorval zijn geweest waar je achteraf een beetje om kon lachen.’
Hoor ik dan nog niets dan zeg ik vaak: ‘Een miskleun waarmee je 100.000,- verloor is een beetje te zuur. Vertel daar maar niet over.’
Vaak maakt dit hun tong los.
Onderstaand drie spraakmakende bloopers die ik afgelopen 5 jaar mocht optekenen:
- “Ik knalde met mijn auto boven op de auto van de klant”
- “Mijn grapje over een schoonmoeder die het beste naar de zolder kon verhuizen viel totaal verkeerd”
- “Ik noemde hem haar vader maar het bleek haar man te zijn”
Of ik zelf ook een blooper heb die ik wereldkundig durf te maken?
Vooruit dan maar: afgelopen zomer, toen mijn orderportefeuille even nogal slecht gevuld was, bedacht ik online ‘Vraag-Me-Gek’ vragenuurtjes.
Deelnemers konden mij op woensdagochtend 1 uur lang bestoken met elke vraag op het gebied van marketing en communicatie.
Het totale aantal bezoekers van 3 opeenvolgende online vragenuurtjes was bedroevend. Om te janken eigenlijk.
Ach, je probeert eens iets. Niet elk initiatief wordt een succes natuurlijk. Zo bleek overduidelijk.
Wil jij jouw bedrijf en jezelf op een unieke en heel impactrijke manier presenteren aan klanten en prospects via een ZakenVerhaal?
En tot 1 december 2024 profiteren van 10% korting op de normale prijs van 495,-?
Bel of mail en ik regel het interview en daarna de inbegrepen uitgebreide promotie voor je.
Kijk voor nadere informatie en diverse inspirerende zakenverhalen op www.zakenverhalen.nl
Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.
Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.
Meest recente blogs
Over Jeroen van Netten
Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoopstimulerende marketingteksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.