Een e-mail nieuwsbrief is, naast een website, aantoonbaar het meest effectieve marketing- communicatiemiddel. Niet vreemd natuurlijk. Want met een e-mail nieuwsbrief heb je alle aandacht van je lezer. Anders dan op social mediakanalen wordt die namelijk niet afgeleid door de (commerciële) boodschappen van anderen. Rhinoz heeft veel ervaring op het gebied van e-mail marketing en biedt je een compleet dienstenpakket.
Contact onderhouden en conversie behalen
De standaard WordPress plug-in MailPoet – ik gebruik ‘m zelf ook – biedt je uitgebreide mogelijkheden om bestaande contacten te onderhouden, nieuwe (potentiële) klanten aan te trekken, je leads te kwalificeren en die vervolgens te converteren naar betalende klanten. Je kunt natuurlijk ook MailChimp, Active Campaign of een andere software-oplossing gebruiken. Ik geef je enkele tips om e-mail marketing effectief op te zetten en in te zetten.
Bouw een kwalitatieve lijst op
Verzamel persoonlijke e-mail adressen van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw diensten, producten en oplossingen en die ze mogelijk van je willen afnemen. Geef op je website bijvoorbeeld een e-paper weg. Die ontvangt iemand nadat hij of zij zich heeft geabonneerd op je e-mail nieuwsbrief. Om bezoekers naar je website te krijgen kun je onder meer LinkedIn, Facebook of X inzetten maar bijvoorbeeld ook een Google Ads campagne. Plaats niet zelf zo maar bedrijven in je e-mail lijst. Bedrijven moeten jou – zwart op wit – toestemming hebben gegeven om hen te mogen e-mailen. Verdeel je abonnees/inschrijvers in groepen zoals klanten, ex-klanten, suspects, prospects, partners, pers/media en leveranciers.
Houd het kort en boeiend
Gebruik in je e-mail nieuwsbrief maximaal 4 of 5 korte items. En maak je e-mail nieuwsbrief ‘entertaining’. Hoe? Door aantrekkelijke kopregels en afbeeldingen te gebruiken. Maar natuurlijk vooral door boeiende onderwerpen te gebruiken waarmee je je klanten en prospects echt van dienst bent. Met een beetje creativiteit kom je al gauw op allerlei bruikbare onderwerpen. Ik geef een voorzet: klantencases, interviews met klanten, nieuwe medewerkers, een nieuw product of nieuwe oplossingen, praktijktips, etc. Kom je er zelf niet uit dan kan Rhinoz je uiteraard van dienst zijn.
Gebruik een ‘heilige’ planning
Verstuur niet slechts af en toe eens een e-mail nieuwsbrief. Want dan mag je niet al te veel respons verwachten. E-mail marketing is vooral een kwestie van een lange adem. Aan te raden is om per jaar minstens 4 e-mail nieuwsbrieven in te zetten. Maak, als onderdeel van een marketingkalender, een ‘heilige’ planning voor je e-mail nieuwsbrieven. En houd je aan de planning, ook al ben je nog zo druk met andere werkzaamheden.
Optimaliseer voor mobiel
Zorg ervoor dat je e-mail nieuwsbrieven er goed uitzien en goed leesbaar zijn op smartphones.
Vermijd overmatig gebruik van afbeeldingen
Hiermee voorkom je dat je e-mail nieuwsbrieven worden geblokkeerd door spamfilters en firewalls.
Gebruik krachtige call-to-actions (CTA’s)
Spoor de ontvangers van je e-mail nieuwsbrief aan om actie te ondernemen. Vraag, in gebiedende wijs, om links of buttons aan te klikken of om zich in te schrijven voor een webinar of zo.
Test en optimaliseer
Voer A/B-tests uit om te ontdekken welke onderwerpregels, inhoud en CTA’s het beste werken. Houd de statistieken van je e-mailcampagnes goed bij. Kijk onder meer naar open rates, click-through rates, conversies en bounces om de prestaties van je e-mail nieuwsbrieven te meten en te verbeteren.
Uitstekende investering
Rhinoz kan je volledig van dienst zijn op het gebied van e-mail marketing. Vanaf opzet tot en met realisatie van je e-mail nieuwsbrief inclusief verzending uit naam van je bedrijf. Jouw investering:
- Eenmalig basis-ontwerp, inclusief import/koppeling van maximaal 1.000 e-mail adressen: 695,-
- Tekstschrijven, beeldbewerking, opmaak en verzending per e-mail nieuwsbrief (4 items met elk max. 100 woorden): 595,-
Structureel online succes behalen
Wil je e-mail marketing inzetten op een manier die jou structureel online succes oplevert? Kies dan voor de zekerheid van Rhinoz Marketing Resultancy. En profiteer van jarenlange e-mail marketing-expertise en uitgebreide ervaring op het gebied van SEO copywriting en verkoopgerichte creativiteit.
Benieuwd hoe ik jou verder kan helpen? Laten we vrijblijvend kennismaken!
Laten we vrijblijvend aan de koffie gaan.