Tekst is bij een persbericht natuurlijk essentieel. Die moet echt nieuws bevatten en echte nieuwswaarde hebben. Voorbeelden: opmerkelijke resultaten uit een branche-onderzoek dat je hebt uitgevoerd, de aanstelling van een ‘hot shot’ op jouw vakgebied, een baanbrekende innovatie, etc. In de tekst moet je heel snel ‘to the point’ komen. Want redacties van nieuwsmedia worden overstelpt met nieuws. Zowel met echt nieuws als fake news: puur commerciële berichten verpakt als nieuws.
Binnen enkele seconden selecteren ze jouw persbericht. Of ze dumpen hem in een digitale prullenbak. In enkele woorden moet je de aandacht trekken. En die vervolgens vasthouden tot aan het eind van je persbericht. Een succesvol persbericht bevat een aantal uitgekiende ‘ingrediënten’ waaronder een zogenoemde ‘boilertekst’, een ultrakorte maar niet te commerciële profieltekst.
Kies voor tijdbesparing en resultaten
Mijn advies: ga niet zelf oeverloos ploeteren met je persberichttekst. Want het schrijven van persbericht dat opvalt en redacties overtuigt is een vak op zich. Ik spreek uit ervaring. Laat je persberichttekst schrijven door Rhinoz. Dat levert je het volgende op:
- Besparing van bergen werk en tijd
- Topteksten voor de door jou gewenste resultaten
Unieke zekerheden van Rhinoz
- Ruim 15 jaar ervaring als SEO copywriter/content marketeer
- Specialist in ‘met weinig woorden veel vertellen’
- Toegankelijk taalniveau: B1 (tekst die iedereen begrijpt)
- Kennis van/ervaring in vele (technische) B2B branches
- Doelgerichte creativiteit: tekstueel en marketingtechnisch
- Geen uitvoerige briefing nodig: ik heb aan een kwart woord genoeg
- Scherpe fixed (project) price
- Levering: binnen 5 tot 7 werkdagen
Proeftekst-aanbieding:
20% korting en keiharde “no-cure-no-pay garantie”
Je wilt je persbericht door mij laten schrijven, redigeren, inkorten of herschrijven. Maar hoe verzeker je jezelf van een pakkende tekst waar jij en redacties blij van worden? Profiteer van mijn tijdelijke proeftekst-aanbieding:
- Normaal all-in tarief (inhoudelijke afstemming en tekstschrijven) voor een persbericht met
300 tot 400 woorden: 300,-. - Je krijgt 20% korting en betaalt slechts 240,-.
- Ik ga keihard en enthousiast voor je aan het werk.
- Blij met het door mij geschreven/herschreven persbericht? Fijn!
- Binnen 14 dagen een vervolgopdracht voor minimaal 4 uur tekstschrijven:
je krijgt nogmaals 20% korting. - Niet 100% tevreden over mijn tekst? Dan betaal je niets!
Liever (eerst) persoonlijk kennismaken?
Laten we vrijblijvend aan de koffie gaan.
Je kunt ook het onderstaande contactformulier invullen. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.