Websitetips – feestelijke freeloader (deel 2)
Blogs | 10 augustus 2021

Websitetips – feestelijke freeloader (deel 2)

Vorige week vertelde ik je over ‘woest aantrekkelijke’ Sophie. Je weet het misschien nog: die superleuke vrouw uit Breda. Die een eigen kraamkliniek gaat beginnen in Breda-Noord.

En die een professionele website wilde. En mij tijdens een gezellig tuinfeest heel charmant ‘uithoorde’ nadat ik had verteld dat ik zo’n 14 jaar in websites en zo’n 30 jaar in marketingteksten doe.

Hier de overige marketingtips die ik haar prijsgaf op dat gezellige achteraf-bankje:

Tip 5: Niet te veel tekst inzetten
Webbezoekers hebben haast. Grazen geen lappen tekst af. Jouw webteksten moeten daarom bondig en overtuigend zijn. En Google-optimaal (SEO-tekst). Moeilijke combinatie? Klopt!

Tip 6: Stop met achterhaalde stockfoto’s
Gebruik geen afgekloven stockfoto’s van imposante gebouwen. Of van aalgladde mensen met headsets. Dat soort foto’s zouden wat mij betreft verboden moeten worden.

Tip 7: Maak je contactformulier supersimpel
Maak er geen enquête van. Vraag alleen het strikt noodzakelijke. En gebruik een ‘vrij invulveld’. Laat de informatie die de aanvrager daar heeft ingevuld automatisch belanden in zijn/haar e-mailbox. En stuur automatisch een ontvangstbevestiging.

Tip 8: Schreeuw je contact-informatie van de daken
Echt waar: ik kom nog heel veel websites tegen waar ik met een loep moet speuren naar contact-informatie. Plaats je telefoonnummer en e-mailadres links- of rechtsboven je website, onder ‘Contact’ (liefst als het meeste rechtse menu-item want dat verwacht de bezoeker). Maar ook in de ‘footer’ van je website.

Overkill? Nee hoor, jouw prospects scannen je website en willen niet zoeken. Help hen. Nog nooit klaagde een bezoeker van een door mij gemaakt website (ik heb er zo’n 180 gemaakt) over teveel contact-informatie.

Tip 9: Maak je website responsive
Zorg ervoor dat je website/webshop optimaal tot z’n recht komt op smartphones, desktops en tablets. Daar mee voorkom je dat jouw teksten, beelden en ‘calls to action’ onvindbaar of onzichtbaar zijn op een bepaalde device.

Tip 10: Vermijd taalfouten (want die staan stom)
Even dacht je natuurlijk dat ik de ‘t’ in ‘Vermijd’ ben vergeten. Nix nie hoor. Want in gebiedende wijs hanteren we al lange tijd niet meer de regel ‘stam plus t’. Dat laten we over aan onze Oosterburen.

Of Sophie klant bij me geworden is? Helaas niet. Samen met haar vriendinnetje dat grafisch ontwerpster is en haar man Arjan (architect) gaat ze haar website helemaal zelf maken.

Ik hou mijn hart vast. Want wie helpt haar met marketingexpertise en gaat het project ‘trekken’. Het zou zo maar kunnen dat we volgend jaar haar website gaan evalueren. Misschien wel op dat tuinbankje.

Wil je ondersteuning bij het maken van een nieuwe WordPress website/webshop? Of bondige verkoopgerichte SEO-webteksten inkopen waarmee je meer conversie scoort?

Lekker makkelijk: bel 0654.220.452 of stuur een mail.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.