Creatieve SEO-webteksten – iedereen kan het
Blogs | 13 april 2021

Creatieve SEO-webteksten – iedereen kan het

Commercieel als ik ben maak ik het toekomstige klanten graag zo makkelijk mogelijk om contact met me te krijgen. E-mailen kan. Maar Whatsappen ook. En natuurlijk is videobellen ook mogelijk.

En, je gelooft het niet: je kunt me ook gewoon bellen. Ik heb daar een speciaal nummer voor: 0654.220.452.
Is superhandig want dan kun je direct op elkaars woorden reageren.

Zoiets noemen ze communicatie volgens mij. Met interactie en zo. Hoe dan ook, een tijdje geleden hoorde ik over een heel handige ‘feature’: de websitetool Calendly ($ 99,-).

Nou ben ik absoluut niet technisch. Integendeel. Vraag maar aan mijn levenspartner Miranda, familie of vrienden. Maar een handige tool die gemakkelijk is in te stellen en heel gebruiksvriendelijk is vind ik altijd interessant.

Met Calendly kan de bezoeker van je website zelf direct een afspraak in jouw Microsoft Outlook-agenda plannen. Lekker klantvriendelijk dus.

Je kunt mij bijvoorbeeld een half uur gratis en vrijblijvend ‘boeken’ om te sparren over verkoopgerichte marketingcreativiteit. Daarbij kun je jouw voorkeur aangeven: een afspraak via Microsoft Teams, via telefonisch contact of tijdens een afspraak op locatie (met mondkapje).

Het handige van Calendly is dat je bepaalde tijden of dagen heel makkelijk niet beschikbaar kunt stellen.
Nu het een beetje begint te zomeren heb ik bijvoorbeeld elke maandagochtend van 09.00 tot 10.00 uur geblokt in mijn agenda.

Want dan ben ik aan het tennissen met mijn goede vriend Wouter. Beter gezegd: we doen pogingen in die richting.

Want we zijn allebei goed in ons vak. Maar gelukkig hoeven we niet ons brood te verdienen met tennissen.

Wat ook fijn is aan de Calendly-tool: het werkt. Vorige week nog had een mondhygiëniste uit Zwolle mijn website/webshop gevonden. En zelf een afspraak ingepland.

“We komen er niet uit.” Zo begon ze aan de telefoon. “Onze webontwerper heeft een mooie nieuwe website gemaakt. En nu willen we onze eigen teksten laten plaatsen.”

“Daaraan hebben we afgelopen maand met z’n allen in ons team van 6 medewerksters (er werkt daar geen enkele man) keihard gewerkt. Maar onze teksten zijn gewoon niet professioneel. Veel te lang en niet wervend. En ze nodigen niet uit om te lezen.”

Na het samen doornemen van hun tekstberg was ik het zelden zo met iemand eens. Het was veul. Heul veul. Zonder kop noch staart. Of calls to action.

De tekst was niet klantvriendelijk. Maar ook niet Google-vriendelijk. Want essentiële zoekwoorden ontbraken.

Bijna bedeesd, echt waar, gaf ik aan dat ik ook nog enkele suggesties voor het webontwerp had.

Niet om eigenwijs te doen (hoewel ik een naam heb hoog te houden op dit gebied). Maar omdat er diverse onderdelen en functionaliteiten niet klopten aan het webontwerp.

Aanstaande vrijdag zet ik lekker mijn tanden (vergeef me de woordspeling) in deze opdracht waarvoor we een passende fixed-price overeenkwamen.

Misschien is ook de tekst voor jouw website, e-mailings, whitepaper of blogpost nu niet optimaal. En wil je een frisse blik. Of sparren en een ‘nietsontziend’ online/content marketingadvies van me.

Plan dan zelf direct een gratis afspraak van een half uur bij me in.

Bellen kan ook natuurlijk: 0654.220.452. Of stuur me een mailtje.

Wo. 21 april: mini-webinar “Maak van LinkedIn een leadmachine”
Krijg woensdag 21 april (8.20 – 9.15 uur, via Microsoft Teams) tal van waardevolle praktische
tips & tricks. Meld je vandaag nog aan via https://rhinoz.nl/marketingcafeonline/

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.