Baggerwebsite – verhelderend wireframe
Vorige week had ik via Microsoft Teams een adviesgesprek met Hans, eigenaar/directeur van een ICT-bedrijf in Amersfoort.
“Ik heb een baggerwebsite” zo begon hij. Hou ik van. Iemand die er geen doekjes om windt.
Hans liep helemaal leeg. Figuurlijk gezien natuurlijk.
Via via waren we in contact gekomen. Vervolgens had-ie me gewoon gebeld met de vraag of ik hem van dienst kon zijn met advies over zijn website.
Tijdens dat eerste telefoontje gaf hij in één zin minstens 3 keer aan dat mijn advies via Microsoft Teams kosteloos en vrijblijvend moest zijn. Dus dat hij nergens niet aan gebonden zou zijn.
Hoe waardevol mijn advies ook zou mogen zijn. Dat beloofde ik hem plechtig. Dan was dat maar duidelijk.
Hans was dus niet helemaal blij met zijn website. Zo gaf hij nogal onomwonden aan.
Zelden in mijn leven ben ik het zo met iemand eens geweest.
Om het lief te zeggen: zijn website was suboptimaal. Om het heel eerlijk te zeggen: zijn website was bedroevend slecht. Om met Hans te spreken: een absolute baggerwebsite!
Het logo stond op een goede plek (linksboven). Maar was een zelf in elkaar geflanst grafisch gedrocht.
De website met webshop rammelde aan alle kanten. Gold voor de vormgeving, beeldgebruik en de usability/logica voor de webbezoeker.
Als webbezoeker werd je volkomen aan je lot over gelaten. Zo van, leuk dat je hier bent. Maar zoek het verder lekker zelf uit.
Ook de teksten waren ‘bagger’. Niet profilerend, niet klantvriendelijk en ook niet zoekmachinevriendelijk. Wel nogal lang en technisch.
Of het allemaal nog niet erg genoeg was werkte ook de interactieve tool die ze op hun website hadden geplaatst verre van optimaal.
Hans kreeg wel veel bezoekers op zijn website. Vooral dankzij hun slimme Google Ads campagnes.
Maar vrijwel elke bezoeker rende al na enkele seconden ongeveer gillend weg.
Hans wilde daarom een betere website die moest zorgen voor een hogere conversie. Lees: meer verkoop.
Webbezoekers moeten op zijn homepage vertrouwen krijgen in zijn dienstverlening en vervolgens worden geactiveerd om contact op te nemen.
Voor een productdemo. Of voor een persoonlijke kennismaking. Of beiden.
Hoe dit afliep? Hans en ik hadden een heel open adviesgesprek via Microsoft Teams.
Waarbij ik hem tal van suggesties deed voor verbetering en het daardoor verhogen van zijn conversie.
Ons gesprek duurde bijna 1 uur. Geeft nix.
Ik ben niet zo van ‘u overschrijdt de overeengekomen adviestijd van een half uur’, wilt u even bijstorten?’. Hans had ook zelf enkele losse en wilde ideeën voor verbetering van zijn website.
Maar, net als vele anderen, overzag hij niet het totaal van profilering, vormgeving, techniek, tekst en dergelijke. En wist daardoor niet waar te beginnen.
Na ons gesprek maakte ik op verzoek van Hans daarom – voor een vooraf afgesproken prijs – een ‘wireframe-voorstel’.
Je weet wel: een zwart/witte computerschets op 1 A4-tje. Met advies voor de structuur/opzet van de website en de plaatsing van alle elementen (beeld, tekst, sales magnets, etc.).
Werkt altijd heel verhelderend. En efficiënt.
Heb jij ook interesse in een 100% kosteloos en vrijblijvend adviesgesprek van een half uur?
Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.
Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.
Meest recente blogs
Over Jeroen van Netten
Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoopstimulerende marketingteksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.