Blogs | 9 maart 2021

Juiste zoekwoorden – ‘ik word gek’ verzuchtte ze

Ik schrijf onbetaald – maar met veel plezier – voor enkele goede doelen en vrijwilligersorganisaties.
Deed ik ook een tijdje voor het prachtige Openluchttheater Cabrio in mijn bosrijke woonplaats Soest.

Het is echt een aanrader om ’s zomers eens naar dit gezellige theatertje toe te gaan. Maar dit terzijde.

Tijdens een veel te gezellige bijeenkomst met al hun circa 50 vrijwilligers raakte ik op het podium van Cabrio in gesprek met een aantrekkelijke blonde dame. Van een jaartje of 30. Schat ik in.

Ze werkt als marketing manager bij een middelgroot technisch installatiebedrijf. Met vooral klanten in de business to business.

Met een onweerstaanbaar leuk gevoel voor overdrijving verzuchtte ze: ‘Ik word gek. We hebben met z’n allen
3 maanden keihard aan onze nieuwe website gewerkt. En ik dacht dat die nu helemaal top is. En eindelijk af,
wat een bevalling.’

‘De vormgeving is heel modern en fris, we hebben prachtige beelden, onze website  ziet er goed uit op smartphones, tablets en desktops, we hebben allerlei nieuwe technieken gebruikt en op onze nieuwe website hebben we nu heel veel leuke content.’

‘En nu vertel je mij hoe belangrijk het gebruik van de juiste zoekwoorden en zoektermen in alle kopregels, subkopjes en platte tekst zijn. En dat ook de paginatitel, paginaomschrijving, de pagina-URL en zelfs de naam van de afbeeldingen in onze website zoekmachinevriendelijk moeten zijn.’

‘Omdat je daarmee organisch – dus zonder eindeloos geld over te kieperen aan ‘big G’- een hoge ranking krijgt in de zoekmachines. Als ik het goed begrijp.’

Een beetje knagende pijn was duidelijk hoorbaar in haar stem toen ze vroeg: ‘Da’s volgens mij specialistenwerk. Toch?’

Met een biertje in mijn hand – het was volgens mij mijn derde – antwoordde ik bijna schuldbewust:
“Klopt, ook al omdat je webteksten kort, wervend en overtuigend moeten zijn.

Na een zoekwoordenonderzoek herschreef ik haar webteksten. Haar website is nu klant- en zoekmachine-optimaal. Bovendien scoort ze meer offerte-aanvragen. En haalt ze meer verkoop uit haar website.

Wil jij ook een website die doet wat-ie moet doen: jou meer omzet en winst opleveren? Laten we dan afspreken.

Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek krijg je praktisch advies over het gebruik van zoekwoorden. Desgewenst geef ik je ook inspirerende ideeën. Over aansprekende content bijvoorbeeld.

Bellen 0654.220.452. Of stuur me een mailtje.

Meer weten over mijn genadeloze MKB WebCheck adviesrapport met 35 adviezen/tips?
Kijk op https://rhinoz.nl/product/genadeloze-mkb-webcheck-35-punten/

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.