Jouw grootste uitdaging – qua marketing
Blogs | 4 mei 2022

Jouw grootste uitdaging – qua marketing

Dit keer ontvang je mijn blogstory een dagje later dan normaal.

Reden: ik was er even een paar daagjes lekker tussenuit. In het superschone en prachtige Praag om precies te zijn. Net Wenen. Maar dan anders. Is bijvoorbeeld een paar tikjes moderner.

Praag ligt in Tjechië. Dat is niet in Oost-Europa. Maar in Centraal-Europa. Vinden zij.

Ik ging samen met mijn vrouw Miranda en onze vrienden Marcel en Gerdien. Beide woonachtig in Rijssen: een Twents stadje met dorpse allure. Waar ik ben ik ben  opgegroeid. Lang geleden.

Altijd leuk en gezellig met hen. Dankzij goede gesprekken, een karrevracht aan stoere verhalen uit de oude doos, heel veul domme lol en af en toe een drankje.

We hadden er dit keer extra veel zin in. Want ons jaarlijkse stedentripje hadden we al 2 jaar achtereen moeten uitstellen.

De reden laat zich raden. Helemaal goed: een virus waarvan de naam begint met een ‘C’.

De week voorafgaand aan ons vertrek zagen we in allerlei media lange rijen ontevreden reizigers in een propvolle vertrekhal van Schiphol. Zou een week later wel meevallen.

Dachten we. Niet dus. Wat een chaos. Met enige medelijden keken we op gepaste afstand naar een gruwelijk lange wachtrij. Van wel een paar kilometers lang. Volgens mij.

Waar wijzelf na het afgeven van onze bagage zelf in belandden.

Marcel wordt normaal niet snel zenuwachtig. Dit keer wel. Want onze reislijer voorzag dat we ons vliegtuig zouden missen. Gebeurde gelukkig net niet.

Wel waren we de laatste 4 passagiers die zich meldden bij de incheck balie.

Een van de oorzaken van die chaos op Schiphol: een tekort aan bagagepersoneel.

Je weet wel de medewerkers die koffers van een lopende band halen, de koffers op een kar gooien, daarmee naar het betreffende vliegtuig rijden en de koffers vervolgens daarin laten verdwijnen.

Schiphol heeft dus een echte uitdaging: mensen aantrekken die dit werk willen doen. Voor een fatsoenlijk loon.

Moet toch te regelen zijn zou ik zeggen. Marcel, een ICT-man maar beslist geen nerd: ‘Kan dit werk niet geautomatiseerd worden?’

Hoe dan ook: deze opvallende uitdaging van Schiphol bracht me op de volgende vraag: ‘Wat is jouw grootste uitdaging op het gebied van marketing en communicatie?’

Zeg nou niet ‘Hoe ik mijn marketingkosten kan verlagen en mijn opbrengsten kan verhogen.’ Want da’s flauw.

Wil jij eens vrijelijk – en kosteloos – met mij van gedachten wisselen over jouw grootste uitdaging op het gebied van marketing en/of communicatie?

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.