Effectieve landingpages – kabelmanagement
Blogs | 15 juni 2021

Effectieve landingpages – kabelmanagement

Zo’n twee weken geleden ging mijn telefoon. Om een uur of 9.00. Overkomt me wel vaker.

‘Ha die Jeroen, met Peter, lang geleden dat we elkaar spraken, hoe is het met jou? Aan je website te zien zit je nog steeds volop in de tekstschrijvelarij en maak je nog steeds WordPress websites.’

Zelden heb ik iemand zo kernachtig mijn dagelijkse werk horen beschrijven.

Peter bleek, net als 3 jaar geleden, nog steeds adviseur en leverancier te zijn voor kantoormeubilair. Maar had onlangs een specialisme toegevoegd: kabelmanagement.

Vol enthousiasme vertelde hij me over dit voor mij nieuwe fenomeen. Kabelmanagement komt erop neer dat je kabels en snoeren in een kantooromgeving, volgens een plan op maat, netjes en veilig met elkaar verbindt en mooi en praktisch uit het zicht wegwerkt.

Professioneel kabelmanagement voorkomt brandgevaar en bespaart allerlei kosten. En zorgt voor een schonere omgeving onder je bureau (geen stofnesten bij opgehoopte kabels).

Interesse in de vele overige voordelen van kabelmanagement? Google gewoon even.

Met zijn kenmerkende sappige Haagse tongval vertelde Peter dat hij het aantal bezoekers van zijn webpagina over kabelmanagement in korte tijd flink wilde ‘boosten’.

Ik moest zijn bestaande, zelf geschreven, webtekst over kabelmanagement taaltechnisch en SEO-technisch optimaliseren. We besloten om ook heel gericht Google Ads advertenties in combinatie met landingpages in te gaan zetten.

Ongetwijfeld weet jij alles over landingpages. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Een landingspagina – vaak 200 tot 400 woorden – is een webpagina die losstaat van je menupagina’s. En waar je mensen via communicatiemiddelen zoals Google Ads advertenties, Marktplaats advertenties, e-mailings en/of social media naartoe stuurt.

Met die communicatiemiddelen, die elk verwijzen/linken naar je landingpage(s), spreek je mensen heel gericht/specifiek aan.

Doel van deze communicatie-aanpak is bijna altijd om de lezers van je landingpage aan te zetten tot een actie. Zoals het inschrijven voor je nieuwsbrief, het downloaden van een whitepaper of het aanvragen van een adviesgesprek. Of directe verkoop.

Tips voor een goed scorende landingpage:

  1. Voldoe aan de verwachtingen.
    Verwacht de lezer, na zijn/haar doorklik, nuttige informatie over kabelmanagement te ontvangen? Geef die informatie dan.
  2. Focus
    Het is heel verleidelijk om ongeveer alle zegeningen van je product of dienst te verwerken in één landingpage. Niet doen.
    Hou je landingpage simpel en overzichtelijk: beperk je tot één hoofdboodschap en hooguit 2 overige boodschappen.
    Anders keldert je conversie. Heb je veel belangrijke productvoordelen/aankoopargumenten? Maak dan meerdere landingpages.
  3. Roep op tot actie.
    Gebruik gebiedende wijs. Luid en duidelijk. Al van kindsaf aan ben jij gewend aan ‘commando’s’. Jouw potentiële nieuwe klant ook.

Voorbeelden van calls to action in een landingpage: ‘Vraag de whitepaper aan’, ‘Bel voor een afspraak’, ‘Laten we kennismaken!’.

Wil je vrijblijvend meer weten over het doelgericht inzetten van scorende SEO-landingpages?

Bel me: 0654.220.452, stuur een mail of plan mij 30 minuten kosteloos in.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.