Meat Loaf – sterk verhaal
Blogs | 25 januari 2022

Meat Loaf – sterk verhaal

Vorig jaar april ontviel ons Jim Steinman. Je weet wel: de componist, producer en pianist van de wereldberoemde  rocklegende Meat Loaf.

Vorig week overleed de leadzanger van die band: Marvin Lee Aday, bijgenaamd Meat Loaf. Oftewel: gehaktbrood. Maar what’s in a name?

Hij leefde al jarenlang nogal ongezond. Regelmatig moest hij tijdens en na een onstuimig optreden enige tijd aangesloten worden op een zuurstoftank.

Ook zijn overlijden raakte me. Want, ik durf het gewoon toe te geven, ik ben al sinds mijn jeugd (echt, ik ben ook jong  geweest) een echte Meat Loaf-fan.

Mijn vrouw Miranda niet echt. Sterker nog, ze haat dat ‘gekrijs’. En ook die gillende gitaren waar ik juist zo dol op ben.

Wanneer ik op een zaterdag in mijn eentje van Soest naar mijn 88-jarige moeder in Rijssen (Overijssel) rij ben ik twee keer bijna 1,5 uur onderweg. Dan grijp ik mijn kans.

Zowel heen als terug speel ik via Youtube alleen maar Meat Loaf af. Keihard natuurlijk. Als een gek brul ik dan mee met hun harde nummers en zing ik zacht mee met hun vele prachtige ballads.

Tuurlijk, iedereen kent hun wereldhit ‘Paradise by the dashboard light’. Een onvergetelijke klassieker.

Maar minstens zo imposant is het nummer ‘For crying out loud’. Moet je echt eens naar luisteren als je ook maar een beetje van dit genre muziek houdt. De tekst is echt tranentrekkend mooi.

Wat me enorm aanspreekt in de nummers van Meat Loaf is het bombastische en theatrale. Zeg maar het Wagneriaanse.

Onlangs las ik dat zowel Jim Steinman als Mr. Meat Loaf hun carrière begonnen in het theater.
Dat verklaart veel. Je zou kunnen zeggen dat ze hun verhaal bijzonder overtuigend wisten te brengen.

Heb jij op zakelijk gebied ook een goed verhaal? En heb je (opstart)hulp nodig bij het met veel impact vertellen van dat verhaal?

Wil je bijvoorbeeld een echt onderscheidende profilerende tekst op de homepage van je website?
Zonder de algemeenheden die je op ongeveer elke andere website ziet?

Of ben je van plan om je doelgroep dit jaar regelmatig te verblijden met informatieve blogs? Wellicht wil je een slimme marketing & sales funnel inzetten om meer klanten aan te trekken?

Welke ‘commercial story’ je ook hebt te vertellen, laten we daar eens vrijblijvend over van gedachten wisselen. Je wilt een half uurtje gratis online met mij sparren? Wat let je? Ik zeg: doen!

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.