Blogs | 25 januari 2022

Meat Loaf – Sterk verhaal

Vorig jaar april ontviel ons Jim Steinman. Je weet wel: de componist, producer en pianist van de wereldberoemde  rocklegende Meat Loaf.

Vorig week overleed de leadzanger van die band: Marvin Lee Aday, bijgenaamd Meat Loaf. Oftewel: gehaktbrood. Maar what’s in a name?

Hij leefde al jarenlang nogal ongezond. Regelmatig moest hij tijdens en na een onstuimig optreden enige tijd aangesloten worden op een zuurstoftank.

Ook zijn overlijden raakte me. Want, ik durf het gewoon toe te geven, ik ben al sinds mijn jeugd (echt, ik ben ook jong  geweest) een echte Meat Loaf-fan.

Mijn vrouw Miranda niet echt. Sterker nog, ze haat dat ‘gekrijs’. En ook die gillende gitaren waar ik juist zo dol op ben.

Wanneer ik op een zaterdag in mijn eentje van Soest naar mijn 88-jarige moeder in Rijssen (Overijssel) rij ben ik twee keer bijna 1,5 uur onderweg. Dan grijp ik mijn kans.

Zowel heen als terug speel ik via Youtube alleen maar Meat Loaf af. Keihard natuurlijk. Als een gek brul ik dan mee met hun harde nummers en zing ik zacht mee met hun vele prachtige ballads.

Tuurlijk, iedereen kent hun wereldhit ‘Paradise by the dashboard light’. Een onvergetelijke klassieker.

Maar minstens zo imposant is het nummer ‘For crying out loud’. Moet je echt eens naar luisteren als je ook maar een beetje van dit genre muziek houdt. De tekst is echt tranentrekkend mooi.

Wat me enorm aanspreekt in de nummers van Meat Loaf is het bombastische en theatrale. Zeg maar het Wagneriaanse.

Onlangs las ik dat zowel Jim Steinman als Mr. Meat Loaf hun carrière begonnen in het theater.
Dat verklaart veel. Je zou kunnen zeggen dat ze hun verhaal bijzonder overtuigend wisten te brengen.

Heb jij op zakelijk gebied ook een goed verhaal? En heb je (opstart)hulp nodig bij het met veel impact vertellen van dat verhaal?

Wil je bijvoorbeeld een echt onderscheidende profilerende tekst op de homepage van je website?
Zonder de algemeenheden die je op ongeveer elke andere website ziet?

Of ben je van plan om je doelgroep dit jaar regelmatig te verblijden met informatieve blogs? Wellicht wil je een slimme marketing & sales funnel inzetten om meer klanten aan te trekken?

Welke ‘commercial story’ je ook hebt te vertellen, laten we daar eens vrijblijvend over van gedachten wisselen. Je wilt een half uurtje gratis online met mij sparren? Wat let je? Ik zeg: doen!

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.