Mijn 5 beste b2b-tips – niet gek
Blogs | 23 augustus 2022

Mijn 5 beste b2b-tips – niet gek

Da’s een tijd geleden dat je van me hoorde via een blog. Was eind juni om precies te zijn.

Je weet wel: toen er nog geen woeste boerenprotesten waren. En Nederland nog niet volhing met omgekeerde Nederlandse vlaggen. En de brandstof- en energieprijzen betaalbaar waren.

Enniwee: afgelopen zomerperiode was ik volop aan het herstellen van de operatie aan mijn rechterknie (gaat inmiddels aardig goed, dank je).

Tussen alle buig- en strekoefeningen door besloot ik: ik ga het anders doen.

Eind juni meldde ik nog ferm dat ik mijn lezers voortaan niet elke 2 weken maar maandelijks ga verblijden met een blogstory boordevol verkoopondersteunende inspiratie op het gebied van online marketing en content marketing.

Daar kom ik nu op terug.

Niet vanwege brandbommen die bij mij thuis in Soest naar binnen werden gegooid door lezers die helemaal over de rooie waren.

Ook niet wegens doodsbedreigingen op social media. Hoewel dat tegenwoordig nogal populair schijnt te zijn.

Niets van dat alles.

Voortaan ontvang je, zolang je je niet hebt afgemeld, weer elke 2 weken verse inspiratie van me. Reden: na een ‘contemplerende zomer’ bruis ik van de inspirerende marketingideeën. Die ik graag met je deel.

Houd je mailbox (ook je spambox) daarom goed in de gaten.

Mijn 5 beste ‘back to business’ tips voor het komende ‘jachtseizoen’:

1. Laat je niet gek maken
Tijdens je vakantie nam je je waarschijnlijk (voor de zoveelste keer) voor om je tijdens je werk voortaan niet meer te laten meesleuren door de stress en hectiek van alle dag. Wapen jezelf tegen te veel spoed. Vraag een klant of collega wat vaker of iets echt per sé direct moet. Wellicht is ‘manana’ ook goed. Nee heb je, ja krijg je waarschijnlijk.

2. Simplificeer meer
Is het echt nodig dat je elke dag alles volgt op de social mediakanalen? En meedoet aan allerlei discussies? Of volstaat het om bijvoorbeeld elke dinsdag en donderdag een vast half uurtje tijd in te ruimen voor LinkedIn en Facebook? Waarbij je een waardevolle post plaatst met een plaatje dat linkt naar je website? En af en toe meedoet aan een waardevolle discussie waarbij je jouw expertise etaleert. Gewoon uitproberen.

3. Beller is sneller
Auw, dit is een beetje een pijnlijke tip. Voor mezelf dan. Ik pak namelijk zelf niet zo snel zelf mijn iPhone om klanten, ex-klanten, prospects of suspects te bellen. Echt waar: zelfs niet de webleads waarvoor ik maandelijks betaal. Misschien heb jij ook een hekel aan bellen. Toch is telefonisch contact vaak bijzonder effectief. Daarom: pak die telefoon en bel. Niet morgen, nu (zie ook tip 1)!

4. Zaag je website door
Is-ie top? Of kan en moet hij beter scoren? Qua bezoekersaantallen bijvoorbeeld. En/of wat betreft het aantal sales leads. Die verbeteringen weet je wellicht zelf. En kun je misschien zelf uitvoeren. Je kunt het ook door mij laten doen (MKB WebCheck). Ik ben namelijk erkend ‘website-doorzager’ en bespaar je bergen tijd en kosten.

5. Pik creativiteit
Zit je (even) verlegen om verkoopgerichte creativiteit? Rondom je profilering bijvoorbeeld. Laten we dan eens afspreken. Is 100% kosteloos en vrijblijvend. Pick my brains!

Ondersteuning nodig bij het (vervol)maken van je website of bij effectieve SEO marketingteksten?

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.