Nut & Noodzaak domein autoriteit
Zoals je weet ben ik, zakelijk gezien, dagelijks vol enthousiasme bezig met online marketing en content marketing. In opdracht van eindklanten en reclamebureaus schrijf ik verkoopgerichte teksten, ontwikkel en optimaliseer ik e-mail marketing funnels en maak ik effectieve WordPress websites en webshops.
Misschien wist je nog niet dat ik daarnaast het zakelijke inspiratieplatform ZakenVerhalen.nl run samen met mijn kantoorgenoot/zakenpartner Raymond Veldkamp. Hij is eigenaar van Tows Marketing en is gespecialiseerd in online marketing (o.a. SEO en SEA).
Enniwee, Raymond en ik hebben regelmatig goede gesprekken. Onlangs ging dat plotseling over domein autoriteit. Ik weet niet meer wat precies de aanleiding was. Maar da’s ook niet zo belangrijk natuurlijk.
Niet iedereen weet wat domein autoriteit is. Laat staan waarom die belangrijk is. Vandaar deze blog.
Domein autoriteit is een SEO-score die wordt toegekend aan je website op basis van de leeftijd van je domein, de relevantie en kwaliteit van je webcontent en het aantal en de kwaliteit van de links die verwijzen naar je website.
Op een schaal van 1 tot 100 geeft die SEO-score aan hoe waarschijnlijk het is dat je website hoog verschijnt in de zoekresultaten van zoekmachines waaronder Google.
Ik hoor het je afvragen: ‘Waarom zou ik een hoge score van mijn domein autoriteit willen hebben?’
Domein autoriteit is belangrijk voor je SEO omdat zoekmachines zoals Google veel waarde hechten aan de autoriteit van een website bij het rangschikken van zoekresultaten.
Heeft je website een hoge domein autoriteit, dan wordt-ie als waardevol beschouwd door andere websites en zoekmachines. Dit kan ertoe bijdragen dat je website hoger scoort in zoekresultaten en daardoor meer organisch verkeer en leads voor je genereert.
Een hoge domein autoriteit kan je ook meer kansen bieden op het gebied van linkbuilding. Want als je website een hoge domein autoriteit heeft, willen andere websites er eerder naar linken. Dit kan bijdragen aan een nog hogere score voor jouw website.
Een belangrijke vraag is natuurlijk: ‘Hoe verhoog je de domein autoriteit van jouw website?’ Vooral door hoogwaardige webcontent te (laten) maken die relevant is voor jouw doelgroep en die andere websites kunnen gebruiken als bron of om naar te linken. ‘Content is king’ zeg maar.
Daarnaast is het belangrijk om links van hoge kwaliteit naar jouw website te krijgen. Dit doe je bijvoorbeeld door gastbloggers in te zetten of partnerschappen aan te gaan met andere websites.
Het optimaliseren van jouw pagina’s voor specifieke zoekwoorden kan ook bijdragen aan een hogere domein autoriteit.
Hulp nodig bij het verhogen van jouw domein autoriteit? Trek gerust aan de bel. Ik hoor graag van je.
Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.
Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.
Meest recente blogs
Over Jeroen van Netten
Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoopstimulerende marketingteksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.