Blogs | 16 november 2021

Online specialisme – bouwvakker of architect?

Afgelopen 2 weken overkwam het me 3 keer achter elkaar. Bij 3 fijne prospects om precies te zijn.
Elk daarvan is inmiddels klant. Ben ik blij om. Maar dat gaat het nu even niet om.

Ik ga natuurlijk geen namen noemen. Maar één daarvan klopte voor het laten maken van hun nieuwe website eerder aan bij hun automatiseringsbedrijf. Werd, zacht gezegd, een teleurstelling.

De andere twee bij gingen een tijd geleden uitputtende gesprekken aan met een ontwerper ‘om de hoek’ die afgelopen jaren enkele websites had gemaakt.

Dat doen – echt waar – heel veel bedrijven.

Als je heel veel mazzel hebt komt het dan goed. Maar de kans is zo veel groter dat het niet goed komt. Sterker nog: dat je website een wanproduct wordt. En niet de door jou gewenste sales machine.

Want een automatiseringspartner zal ongetwijfeld bijzonder goed zijn in allerlei Cloud-oplossingen. En zorgt er hopelijk voor dat je overal en altijd lekker kunt werken met je verschillende devices.

Maar 10 tegen 1 dat deze technische specialist geen kaas gegeten heeft van marketingcommunicatie. Laat staan een onderscheidende profilering voor je bedenkt en binnen 3 seconden met tekst en beeld jouw USP’s op het netvlies van je webbezoeker krijgt.

En een ontwerper met enige web-ervaring kan je wellicht prima van dienst zijn met een indrukwekkend webontwerp. Maar ook hij of zij is meestal geen online marketingcommunicatiespecialist.

En het is de vraag of die ontwerper de ‘ijzeren wetten’ van online marketing kent.

In beide gevallen is het ongeveer alsof je je huis laat bouwen door een bouwbedrijf. Of door een metselaar. Terwijl je beter af zou zijn met een architect.

De tekst voor je (nieuwe) website is natuurlijk een verhaal apart. Die moet lekker kort, informatief en overtuigend zijn. Maar ook activerend. En niet te vergeten: zoekmachinevriendelijk (SEO-tekst). Alles bij elkaar geen kattendrek. Geloof mij. Ik spreek uit ervaring.

Wil je een scorende website? Zorg dan dat het totaalplaatje van profilering, ontwerp, functionele techniek, tekst maar ook ‘usability’ volledig klopt. Zodat je website aantoonbaar meer bezoekers en leads oplevert. Maar vooral meer verkoop.

Hulp of inspiratie van een even enthousiasmerende als resultaatgerichte ‘web-architect’ nodig voor je bestaande of nieuwe website/webshop?

Ik weet er één voor je. Ik zie ‘m dagelijks. Tijdens het tandenpoetsen. In spiegelbeeld dat wel.

Bel me gewoon: 0654.220.452. Of plan zelf een vrijblijvende online afspraak van een half uur met mij in.
Kost je nix. Ja, een half uur van je kostbare tijd. Daar staat tegenover: het levert je geheid waardevolle inspiratie op.

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

s