Zowel tijdens als na de lock-down is het slim om ‘in the picture’ te blijven bij je klanten. En bij potentiële klanten. Een oeroud spreekwoord zegt het goed: ‘Als men jou niet (meer) kent koopt men bij de concurrent’. Een blog maken en plaatsen op je website en op LinkedIn (eventueel deels) is een bewezen […]
Content is king. Goede online marketing content (tekst en beeld) is cruciaal. Draagt bij aan je profilering als expert op jouw vakgebied. Zorgt voor de juiste activatie (informatie-aanvraag of verkoop). En toevoeging van relevante content op je website maakt Google blij. Waardoor je – zonder extra kosten – een hogere ranking in de zoekmachineresultaten scoort. […]
Steeds meer MKB-ondernemers ontdekken de effectiviteit van content marketing bij het bereiken van klantenbinding en het aantrekken van nieuwe klanten. Bij een effectieve content marketing strategie is het vooral van belang dat je jouw (unieke) kennis deelt. Het vertellen van jouw ‘verkoopverhaal’ moet hierbij niet de hoofdmoot zijn. Houd bij het inzetten van content marketing […]
Minstens tot en met 9 februari 2021 zit Nederland op slot. Reden om bij de pakken neer te zitten? Tuurlijk niet. Integendeel. Keer het om: bedenk welke nuttige zakelijke werkzaamheden je nu allemaal thuis kunt uitvoeren. Dit lijstje met 9 online marketing-tips is zeker niet compleet. Maar wel lekker praktisch. Ik hanteer ‘m zelf ook. […]
Op zoek naar toevoeging van content-items voor je website waarmee je je vindbaarheid verbetert? En wil je weten welke onderwerpen daar voor gaan zorgen? Laat dan een zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Ook een simpele analyse van het zoekgedrag op jouw website kan een bijzonder waardevolle informatiebron zijn. Met een zoekfunctie op je website sla je 2 vliegen in […]
Premier Rutte heeft ons opgedragen om komende tijd zo veel mogelijk thuis te werken. Niet iedereen heeft praktijkervaring met thuiswerken. Hoe omzeil je als (nieuwe) thuiswerker diepe valkuilen? En haal je thuis achter je computer minstens dezelfde hoge productiviteit als op de zaak? Mijn 3 giga-effectieve tips helpen je. Ook om van de nood een […]
Tal van experts waaronder usability-expert Jakob Nielsen hebben geconstateerd dat mensen online informatie vooral scannen. Dat betekent natuurlijk totaal niet dat mensen niet lezen. Dat doen ze wel. Ze scannen aan de hand van onder meer kopregels, subkopjes en beelden naar interessante informatie en gaan dan lezen. Net als bij het doornemen van een papieren […]
Ultieme droom voor iedereen met een website of webshop: de orders stromen vanzelf binnen, je vraagt en krijgt de hoofdprijs voor je producten of diensten en jouw bedrijfswinst klotst structureel tegen de plinten op. Niet iedere onderneming heeft deze luxe. Vandaar mijn 10 tips om meer rendement uit je website te halen. Baanbrekend? Nee hoor. […]
Als MKB-ondernemer wil je een sterke band opbouwen en onderhouden met je klanten. Maar je bent dagelijks al druk genoeg met de uitvoering van allerlei projecten, acquisitie, etc. Het regelmatig plaatsen van krachtige posts op LinkedIn waarin je nuttige vakmatige informatie ‘weggeeft’ werkt prima om ‘in de picture’ te blijven bij je klanten en suspects […]
Niets menselijks is ook de MKB-ondernemer vreemd: de ene dag heb je volop inspiratie voor bijvoorbeeld een opvallende en ‘scorende’ LinkedIn-post of een interessante zakelijke blog. De andere dag ontbreekt alle inspiratie voor goede content.Een contentkalender voorkomt dat je je doelgroepen de ene week overspoelt met berichten en dan weer veel te lang niets van […]
Marco van Basten, toen hij bondscoach was: ‘Waar staat geschreven dat ik consequent moet zijn?’ Zo is het maar net. Na eerdere uitvoerige blogs, durf ik het dit keer daarom aan om een ultrakorte blog te schrijven. Ter afwisseling en natuurlijk ter lering. Deze live-blog gaat over het veelbesproken onderwerp ‘verkoopgerichte creativiteit voor MKB-ondernemers’. Datacenters […]
Deze website maakt gebruik van cookies zodat wij de best mogelijke gebruikerservaring kunnen geven. Cookie informatie wordt opgeslagen in uw internetbrowser en zorgt er onder andere voor dat u herkend wordt zodra u onze website opnieuw bezoekt. Zo kunnen we zien hoe de website wordt gebruikt en hoe we de website kunnen verbeteren.
Strikt noodzakelijke cookies moeten altijd ingeschakeld zijn zodat wij uw cookie-voorkeuren kunnen opslaan.
Als u deze cookie uitschakelt, kunnen wij uw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat u iedere keer als u deze website bezoekt, u uw voorkeuren opnieuw moet instellen.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.