Blogs | 23 maart 2021

Content slim hergebruiken – keiharde muntjes

Net als vele anderen werk ik vooral thuis. Al ruim een jaar lang. Nix mis mee. Maar na een dag of 2 in mijn ‘hok boven’ word ik nog onrustiger dan ik van nature al ben.

Daar heb ik een list op bedacht. Elke woensdag ga ik op mijn fiets naar ‘kantoor’. Klokslag 8.30 uur. Weer of geen weer. Breekt zo lekker de week.

Is wel zo’n 6 kilometer van mijn huis. Ik heb trouwens een elektrische fiets. Maar ook een Alibi/smoes:
een versleten rechterknie.

Mijn kantoorruimte is in ondernemershuis Birkstaete in Soest, waar zo’n 50 ondernemers gevestigd zijn.

Direct bij binnenkomst zie ik in de gezellige gezamenlijke keuken een casual geklede zakenman bij het koffie-apparaat staan.

Terwijl hij een cappuccino voor zichzelf tapt hoor ik ‘m zeggen tegen een theedrinker: ‘Zo’n online marketinggoeroe vertelde laatst in een webinar hoe belangrijk het is om heel regelmatig nieuwe content toe te voegen aan je website. Is goed voor je marketing en je verkoopresultaten, schijnt.’

‘Content is king’ was zijn slogan’ zo vervolgde hij. ‘Aan het eind van zijn nogal gladde presentatie had hij het ook over content curation. Wat dat is weet ik eerlijk gezegd niet helemaal meer. Maar wel dat het makkelijk en effectief is bij je marketing. Hoe het precies werkt ga ik straks even Googlen.’

Nog met mijn tas met notebook in mijn hand kroop ik in mijn rol van adviseur. ‘Kan ik je wel uitleggen’ zei ik.
Dat wilde de cappuccino-man wel. En de theedrinkster had er ook oren naar.

Ik zette daarom m’n tas neer en nam ook een cappuccino. Vervolgens legde ik aan de keukentafel uit dat content curation feitelijk niets meer is dan het op een slimme manier hergebruiken van je marketingteksten en -beelden.

‘Je reclyclet dus je marketingteksten en beelden.’ Na het zien van grote vraagtekens in hun ogen gaf ik een concreet voorbeeld.

‘Stel je ben werkzaam in de ICT. En je hebt veel kennis van oplossingen om de data en apparatuur van MKB’-ondernemers effectief te beschermen tegen hackers. Het is dan commercieel gezien slim om jouw expertise en ervaring te etaleren via allerlei communicatiemiddelen.

‘Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met een whitepaper waarin je praktische tips geeft over dit onderwerp. Bijvoorbeeld de whitepaper ‘Top 18 tips om je data en apparatuur optimaal te beveiligen. ’

‘Die 18 tips kun je ook los van elkaar plaatsen op je website. Integraal, deels of in iets aangepaste vorm. Maar je kunt ze ook gebruiken als een blogserie. Of als posts op LinkedIn. En in je e-mailings. Om maar iets te noemen.’

Dat deed het muntje vallen. Mijn toehoorders werden steeds enthousiaster. Helemaal toen ik vertelde dat het schrijven van teksten die goed herbruikbaar zijn zorgt voor consequentie in je communicatie. En dat het je bakken tijd en marketinggeld bespaart.

Omdat we alle drie weer aan het werk moesten spraken de theedrinkster en ik een vrijblijvend en kosteloos adviesgesprek over content marketing af. Waarbij we het vooral over hergebruik van marketingteksten en -beelden gaan hebben.

Die afspraak is over 2 weken. Op een woensdag uiteraard. Ik ben heel benieuwd of ik ook haar kan helpen aan extra verkoop.

Wil jij ook op een slimme manier je content hergebruiken?

Laten we dan afspreken. Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek krijg je praktisch advies en geef ik je inspirerende ideeën, bijvoorbeeld over aansprekende marketingcontent.

Bellen 0654.220.452. Of stuur me een mailtje.

Meer weten over mijn genadeloze MKB WebCheck adviesrapport met 35 adviezen/tips?
Kijk op https://rhinoz.nl/product/genadeloze-mkb-webcheck-35-punten/

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.