Pakkende e-mailings – lekker boeiend
Blogs | 9 maart 2021

Pakkende e-mailings – lekker boeiend

Aan de zijlijn van de lokale voetbalclub in mijn woonplaats Soest kwam het gesprek op e-mailings en teksten.

De man direct naast me: ‘Ik geloof niet in e-mail nieuwsbrieven. En ook niet in e-mail marketing. Dagelijks krijg ik zo veel e-mail. Gooi ik bijna allemaal ongelezen weg.’

Ferm voegde hij eraan toe: ‘En regelmatig meld ik me af voor e-mailings.
Dat ruimt lekker op. En scheelt me veel tijd.’

Daarna mocht ik: ‘‘Ik geloof ook niet in e-mails.’ Vervolgens liet ik – een beetje sluw – zo’n 2 seconden lang een veelzeggende stilte vallen.

‘Ik wéét dat ze werken’ merkte ik op. En toen ging ik een beetje los. ‘Iedereen zegt dat-ie er zo veel krijgt en ze nooit leest.’

‘Maar uit internationaal onderzoek blijkt dat een e-mail nieuwsbrief nog steeds het meest effectieve communicatiemiddel is dat aantoonbaar bijdraagt aan verkoop.’

Wervend voegde ik eraan toe: ‘Maar de e-mailing moet wel kort, krachtig en boeiend zijn.
En entertainend. Of handige/inspirerende tips bevatten.’

Inmiddels was ik aardig op stoom geraakt. En vertelde ik hem dat niemand zit te wachten op een e-mail nieuwsbrief waarin je vol trots meldt dat je 2 nieuwe elektrische bedrijfsauto hebt gekocht. Lekker belangrijk. Niet dus.

Vervolgens deed ik hem – uit de losse pols – een aantal suggesties aan de hand voor het geval hij toch eens e-mail wilde inzetten om de verkoop van zijn diensten te stimuleren.

Informatie over een nieuwe dienst of techniek die je hebt ontwikkeld. En waarmee een klant veel tijd, moeite en geld bespaart is bijvoorbeeld wel interessant leesvoer in je e-mail.

En het in je e-mail aanbieden van een whitepaper scoort ook vrijwel altijd heel goed. Zaak is dan wel dat jouw whitepaper niet uitsluitend commerciële tekst bevat. Maar – bijna tussen de regels door – het nodige vertelt over jouw speciale expertise.

Al die tijd stond de man met zijn rug naar het veld.  Plotseling onderbrak ik mijn promotalk van 2 minuten:
‘Ze hebben gescoord, we staan met 1-0 voor.’

Mijn micro-tip: zet e-mail in. Veel en goed. Maar doe dat boeiend en ‘entertaining’. Gebruik ‘pakkende plaatjes’.

Zet zeker ook sterke teksten in. Misschien zelf een vleugje humor. Overtuig en activeer je lezer bijvoorbeeld met ‘storytelling-technieken’.

Drie weken later belde de man, eigenaar van een drietal administratiekantoren, mij bijna juichend op.

Zijn 3 e-mail nieuwsbrieven met mijn teksten hadden hem 2 prospects en 3 klanten opgeleverd.

Wil jij ook e-mails die doen wat ze moeten doen: jou meer omzet en winst opleveren?

Laten we dan afspreken. Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek krijg je praktisch advies en geef ik je inspirerende ideeën, bijvoorbeeld over aansprekende marketingcontent.

Bellen 0654.220.452. Of stuur me een mailtje.

Meer weten over mijn genadeloze MKB WebCheck adviesrapport met 35 adviezen/tips?
Kijk op https://rhinoz.nl/product/genadeloze-mkb-webcheck-35-punten

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.