Terug naar de basis…
Blogs | 16 januari 2025

Terug naar de basis…

Vroeger was alles beter. Zo lijkt het soms. Maar da’s natuurlijk niet zo.

Ik daag je uit: je kunt moeiteloos 10 dingen opsommen die nu veel beter zijn dan vroeger.

Wat vroeger sowieso wel beter was: de hoeveelheid (commerciële) informatie die we ‘te managen’ hadden.

Tegenwoordig worden we structureel overladen met informatie die 24/7 beschikbaar is. Dat biedt prachtige voordelen en kansen.

Maar kan natuurlijk ook zorgen voor ‘data-overload’. En pijn in je hoofd.

Zoals je weet doe ik aan 3 takken van sport: business consultancy (voor (beginnende ZZP’ers), marketingcommunicatie consultancy en contentcreatie/copywriting.

Ik werk – vind ikzelf – in een supermooi, dynamisch maar inmiddels ook heel breed vakgebied. Afgelopen jaren wilde ik ongeveer alles bijhouden over elk onderwerp binnen mijn vakgebied.

Maar da’s (helaas) echt niet te doen. En ga ik ook niet meer proberen. Zo heb ik eind vorig jaar eindelijk met mezelf afgesproken.

Je kunt het een specialisatie noemen. Of ‘teruggaan naar de basis’ qua expertise en dienstverlening.

Hoe dan ook: ik ga mij volledig toeleggen op de 3 hiervoor vermelde disciplines. En laat bijvoorbeeld werkzaamheden op het gebied van CRO Conversion Rate Optimization) en complexe marketing automation over aan gespecialiseerde experts.

Schik niet: ook ik heb een toplijstje t.b.v. 2025 en later voor je. Die is – je had het misschien al verwacht – lekker basaal.  En zorgt voor rust en ruimte in je hoofd:

  1. Website: check of je website voldoende doet wat-ie moet doen (bijvoorbeeld sales leads genereren).
  2. LinkedIn: promoveer dit kanaal tot je tweede of misschien wel je eerste middel voor het opbouwen en uitbouwen van je zakelijke netwerk en het scoren van sales.
  3. Bellen: bel suspects, prospects, ex-klanten en klanten. Geloof me: al snel ga je het zelfs leuk vinden!
  4. E-mail nieuwsbrief: verstuur ‘entertainende’ e-mail nieuwsbrieven. Minstens 4 per jaar, met telkens maximaal 3 pakkende items per keer en niet te veel ‘borstklopperij’ (laat een klant interviewen en enthousiast over jou vertellen).
  5. ChatGPT: lees erover en ga er gewoon mee aan de slag. Verzamel en groepeer er informatie mee en schrijf bijvoorbeeld (ruwe) conceptteksten. Die kan ik daarna op maat voor je ‘afbakken’.
  6. Recycle: hergebruik je bestaande en nieuwe marketingcommunicatie content zo veel en slim mogelijk. Uiteraard binnen de nieuwste ‘SEO spelregels’ van zoekmachines waaronder Google.
  7. Algemeen: stel een content kalender voor 2025 op en verklaar die heilig.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

favicon Rhinoz
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.