Blogs | 14 september 2021

Top 12 content-ideeën – geen hond

Op 3 september van dit jaar gingen de 41e STK van start. Ik hoor je meteen denken: ‘Wa’s da?’

Vertel ik je. STK staat voor de Soester Tennis Kampioenschappen.

Dit dubbelspeltoernooi voor tennisliefhebbers in mijn woonplaats Soest ging vorig jaar niet door. Inderdaad: dankzij Covid-19. Dit jaar zijn er maar liefst 254 inschrijvingen.

Net geen record. Toch schijnt STK het grootste tennis-event te zijn van midden-Nederland.
Zijn wij als organisatiecomité stiekem best een tikkeltje trots op.

Lekker belangrijk.

Hoedanook: na afloop van onze wedstrijd gingen we gezellig aan het bier.

In bescheiden mate natuurlijk. Je kent me. Betreffende klant, laten we hem Robert noemen want zo heet hij, was eerst een beetje stil.

Kan te maken hebben met de uitslag van onze tennispartij. Na even te hebben teruggekeken op onze wedstrijd op het supergezellige tennispark van LTC Soestdijk gooide Robert een balletje op.

“Jeroen, ik lees je blogstory’s regelmatig en haal daar best vaak bruikbare tips uit. Hoe kom je toch telkens aan je onderwerpen?”

Na een flinke slok Affligem-bier somde ik – losjes uit de pols – enkele van mijn inspiratiebronnen op.

Daarna kwam het gesprek op creatieve content-ideeën voor social media posts.

Je was er niet bij. Dus hieronder vermeld ik mijn 12 beste content-ideeën waarmee je voorkomt dat geen hond jouw content leest. Pik ze gerust. En zet ze in.

  1. Haak in op actualiteit (nieuws en feestdagen).
  2. Geef een kijkje in jouw keuken (medewerkers, oplossingen, projecten).
  3. Doe een vooraankondiging (nieuw product, nieuwe medewerker, verhuizing, etc.).
  4. Geef tips (geld- of tijdbesparend en/of inspirerend).
  5. Plaats een opiniërend/beschouwend redactioneel artikel. (bijvoorbeeld over marktontwikkelingen, jullie toekomstvisie, etc.).
  6. Plaats veelgestelde vragen (en maak de antwoorden daarop zoekmachinevriendelijk).
  7. Onthul je favoriete informatiebronnen (een onderzoeksrapport,  forum, website, etc.).
  8. Verklap je favoriete tool of software.
  9. Laat een blije klant/opdrachtgever aan het woord in een testimonial of klantencase.
  10. Doe een poll (zie www.survio.com).
  11. Plaats inspirerende citaten of leuke zakelijke ‘weetjes’.
  12. Plaats een korte boekbespreking (geef aan wat je ervan geleerd hebt).

Het STK-toernooi is op 19 september afgelopen.

De week daarna praten Robert en ik in alle rust verder over creatieve contentmarketing. En vooral over hoe je dat slim kunt inzetten. Zonder dat het je bakken aan tijd kost.

Wil jij ook eens vrijelijk sparren over de mogelijkheden om met creatieve contentmarketing meer omzet en winst te behalen?

Laten we dan eens afspreken. Hoe en waar jij wilt: bij jou of bij mij. Of online. Je kunt me ook gewoon bellen: 0654.220.452. Levert je geheid inspiratie op. 

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

s