Blogs | 2 november 2021

Top 20 online tips – Revolutionair/deel 2

Vorige week schepte ik in deel 1 van mijn tweeluik ongegeneerd op dat ik regelmatig enthousiaste reacties krijg op mijn blogstories.

En ik lichtte ik toe dat ik met de tips en tricks in mijn blogstories jou aan het denken wil zetten. En je wil inspireren.

In dit tweede deel opnieuw 10 tips op het gebied van online marketing en creatieve content marketing.

Niet hemelbestormend of revolutionair. Wel waardevol en lekker praktisch. Doe er je voordeel mee.

11. Verleid je klant in woord en beeld
Verleiden is een kunst. Ook op zakelijk gebied. Ontvang je webbezoeker met open armen. En verleid hem of haar. Met kopregels, subkopjes en opsommingstekstjes. Al je teksten moeten uiteraard zoekmachinevriendelijk zijn. Zet ook aansprekende plaatjes in.

12. Schrijf blogs die verslonden worden
Een blog is géén online verkoopfolder. Moet vooral informerend zijn. Mag een beetje commercieel zijn. Maar niet ‘te’. (Opstart)hulp nodig? I’m only one phonecall away (0654.220.452).

13. Schep lekker op in klantcases
Webbezoekers zijn dol op klantcases. En je klanten zijn vereerd dat je ze vraagt voor een interview. Vertel in je klantcase heel duidelijk wat jouw toegevoegde waarde was bij dat project. Of welke fantastische oplossing jij bedacht en uitgevoerd hebt.

14. Laat jezelf interviewen voor een online advertorial
Kies niet voor een standaard advertorial. Met dezelfde informatie als op je website. Zet ZakenVerhalen in. Beantwoord in een interview 10 ondernemersvragen. Promoot je bedrijf schaamteloos. Biecht jouw grootste zakelijke blooper op. Vertel waaraan je een bloedhekel hebt. En onthul iets heel verrassends over jezelf. Aandacht verzekerd!

15. Laat je klanten een review schrijven
Maak een lijstje met 10 tevreden klanten. Nodig ze uit voor een interview (telefonisch of via Teams) van hooguit 10 minuten. Plaats hun korte review op je website, in e-mailings en in social media posts. En geef je klanten een goede fles wijn. Of iets anders.

16. Zet low-cost video’s in
Hou het kort. En boeiend. Koop een statief. Gebruik gewoon je eigen smartphone. Nix-nie een dure speciale videocamera. Download videosoftware. Bewerk je opnames. Plaats ondertitelingen. Experimenteer en leer.

17. Download gratis beelden
Gebruik pakkende beelden in je communicatie. Zeker geen achterhaalde Oost-Europese 13-in-een-dozijn plaatjes. Met ouderwetse kleding en kapsels. En computers of mobiele telefoons uit het jaar 0. Download gratis topbeelden op bijvoorbeeld op Shutterstock.com, Pixabay.com of Pexels.com. Of op Google afbeeldingen.

18. Kies voor consistentie
Van een eenmalig blog of een eenmalige e-mail mag je geen commerciële wonderen verwachten. Zelf blog ik bijvoorbeeld elke week. Weer of geen weer: elke woensdag. Levert me aantoonbaar opdrachten op. En kost me heel weinig tijd. Het geheim? Een door mij bedachte kostenbesparende werkmethodiek. Werkt ook geheid voor jou en verklap ik je graag tijdens een gratis en inspirerend ‘adviesgesprek’.

19. Koop creativiteit in
Misschien ben jezelf creatief genoeg. Zo niet, organiseer dan een brainstormsessie. Bereid die goed voor. Want je wilt waardevolle ideeën en denkrichtingen. Hulp nodig? Schakel dan een creatieve specialist in.

20. Optimaliseer je online resultaten
Zet zoekmachine- en conversie-optimalisatie in bij je online verkoopinspanningen. En haal meer relevante bezoekers naar je website of webshop. Ik weet een keigoeie specialist: Raymond Veldkamp.

Wil je vrijelijk van gedachten wisselen over het verkoopgericht inzetten van online/creatieve content marketing?

Bel gewoon 0654.220.452. Of plan een inspirerend (en gratis) adviesgesprek van een half uur met mij in.

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

s