Blogs | 26 oktober 2021

Top 20 online tips – rocket science/deel 1

Ik krijg – en dat vind ik stiekem bijzonder leuk – regelmatig enthousiaste reacties op mijn blogstories.

Doel van mijn blogs is natuurlijk niet om te laten zien dat ik geinige ‘stukkies’ kan schrijven.

Want dat mag je verwachten van een iemand die al zo’n 30 jaar met jeugdig enthousiasme werkt als copywriter.

Via mijn blogstories geef ik je waardevolle tips en tricks op het gebied van online marketing en creatieve content marketing.  

Daar kun jezelf mee aan de slag. Of je roept een specialist in.

Ik heb een top 20 lijstje van online marketingtips voor je samengesteld. Dit is deel 1. Rocket science of hemelbestormend? Laten we niet overdrijven.

1. Maak een slim marcom-plannetje
Zet je dure reclamebureau aan de kant. En zet vol in op online. Maak een heel praktisch plannetje van aanpak. Gewoon in Word. Kan ik je eventueel bij helpen.

2. Verander je website in een sales machine
Gebruik bondige teksten. Met sterke ‘calls to action’. Zodat je méér telefoontjes en orderaanvragen krijgt. Plaats regelmatig nieuws.

3. Zorg voor onderscheid
Maak in je communicatie binnen 3 seconden duidelijk waarom een klant voor jou moet kiezen. Of voor jouw bedrijf/producten. Vermijd dooddoeners. Zoals:  ‘we zijn heel klantvriendelijk.’ Of:  ‘Bij ons is klant koning’. Boeit niet. En overtuigt of activeert niet.

4. Durf creatief te zijn
Val positief op met je bedrijf, je diensten en producten. Creativiteit helpt daarbij. Bedenk ‘wilde’ ideeën. Schrijf ze op. Slaap er een nachtje over. Leg ze voor aan een ander. Maak een keuze. En maak er werk van.

5. Recycle je marcom-content
Hergebruik je bestaande teksten en beelden. En fris ze op. Voor je website, blogs, e-mails, whitepapers, etc. Bespaart je heel veel tijd en geld. Als ik je op pad moet helpen hoor ik het wel.

6. Zet LinkedIn slim en intensief in
Actualiseer je profiel. Omschrijf je diensten en producten bondig en wervend. Benut de nieuwste features. Plaats minstens 2 keer per week een krachtige post met activerende tekst en een pakkend beeld.

7. Schrijf bondige en overtuigende webteksten
Hou het kort. Informeer en ‘entertain’. Maar vooral: overtuig en activeer. Want je wilt respons. Een telefoontje. Een ingevuld webformulier. Liever nog: direct een vette order.

8. Gebruik zoekwoorden die scoren
Maak een voorlopig lijstje met circa 15 zoekwoorden. Laat een professioneel SEO-zoekwoorden­onderzoek uitvoeren. Waarmee je je concurrenten aftroeft. En zelf optimaal ‘scoort’ bij Google. Waarna je website meer converteert en geld oplevert.

9. Stop met saaie e-mailings
Zet e-mail in. Veel en goed. Geen saaie e-mail nieuwsbrieven. Maar e-mails met sterke teksten. Misschien zelf met een vleugje humor. Wees boeiend en ‘entertaining’. Gebruik ook pakkende plaatjes.

10. Exploiteer je expertise met een whitepaper
Een whitepaper is géén verkoopfolder. Moet informerend zijn over een afgebakend onderwerp. En bestaan uit minimaal 4 A4 pagina’s. Etaleer en exploiteer je expertise. Plaats ‘m op je website. En verplicht aanvragers om jou hun e-mail adres te geven. Bel na 3 dagen en maak een (bel)afspraak.

Vrijblijvend meer weten over het verkoopgericht inzetten van online/creatieve content marketing?

Lekker makkelijk: bel 0654.220.452. Of plan mij in voor een inspirerend (en gratis) adviesgesprek via Microsoft Teams van een half uur.

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.