Wat is jouw ‘wakkerligger’?
Blogs | 22 oktober 2024

Wat is jouw ‘wakkerligger’?

Mijn vrouw Miranda is Bredase. Ook onze twee kinderen zijn daar geboren. In ons gezin ben ik dus feitelijk een beetje een buitenstaander. Ik kan er mee leven.

Enniwee, een tijdje geleden ging ik samen met vrouwlief naar een feestje van vrienden in Breda. Naar Connie en Johan om precies te zijn. Twee Brabantse vrienden die ons heel dierbaar zijn. En waarmee het altijd gezellig is.

Tijdens dat feestje raakte ik in gesprek. Hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Kan zijn dat ik nogal praterig van aard ben.  Of geïnteresseerd in anderen. Misschien ronduit nieuwsgierig. Waarschijnlijk is het een combi.

Met beiden een akelig klein flesje bier Jupiler bier losjes in de hand hadden we het eerst over de onbenulligheden des levens.

Zoals voetbal, auto’s, politiek en het irritante formaat van onze Jupiler bierflesjes. Vervolgens stelde hij, ik zal hem Michel noemen, mij in sappig Brabants de volgende vraag ‘Wat doede gij eigenlijk voor oew daegelijks brood’.

Ik wilde reageren met ‘liefst zo weinig mogelijk’. Maar hield me in. Dat standaardgrapje heb ik namelijk al iets te vaak van stal gehaald.

Omdat ik in een jolige bui was, maar misschien kwam het ook wel door de Jupiler, antwoordde ik: ‘Ik ben slaap-expert’!

Zo, dat maakt wel indruk op Michel. Die zei: ‘Oh, je hebt een beddenzaak of zo?’

Toen stak ik van wal. Ik legde hem uit dat ik ZZP’ers die overwegen om hun eigen bedrijf te beginnen maar ook ZZP’ers en MKB-ondernemers die al een eigen zaak hebben aan nachtrust help.

Vervolgens specificeerde ik dat: ‘Ondernemers worstelen vaak met één of meerdere grote problemen of uitdagingen waarmee ze naar bed gaan. En ermee opstaan.’

‘Dat kan van alles zijn. Te weinig klanten of opdrachten, geen goede extra medewerkers kunnen vinden of te weinig tijd hebben om gestructureerd werk te maken van content marketing. Om maar eens iets te noemen.’

Je merkt: ik begon op stoom te raken. Michel had mijn antwoord belangstellend aangehoord.

Vervolgens kwam hij met een verpletterende vraag: ‘Jij bent dus een soort wonderdokter die dat allemaal kan oplossen zodat die ondernemer weer lekker slaapt?’

Daar had ik wel van terug: ‘Ik ben geen wonderdokter. En ik doe niet in pilletjes maar veel ondernemers kan ik inderdaad van dienst zijn. Het moeten wel ondernemers zijn die groei-ambities hebben, de mouwen zelf flink willen opstropen en openstaan voor A.I.’

‘Je stelt nog eisen ook’, vroeg Michel vervolgens een beetje pesterig.

‘Klopt’ antwoordde ik grijnzend. ‘Want anders heeft een business consult of marketingcommunicatie consult geen enkele zin.’

En toen kwam Michel met iets onvergeeflijks: ‘Je bent dus een coach en…’ Hij kreeg de kans niet om verder te praten want ik snoerde hem ruw de mond: ‘Michel, je bent een aardige kerel, maar noem mij alsjeblieft nooit meer coach.’

‘Ik heb een bloedhekel aan die term. Want half Nederland is coach. Ik noem mijzelf liever resultant. Michel: ‘leuk  verzonnen, een combinatie van consultant en resultaat, toch?’

Dat beaamde ik minzaam en we namen beiden nog een Jupiler.

Hoe dit afliep? Michel bleek een goede vaste baan te hebben. Daarnaast was hij een beginnende ondernemer met een enorme pasie op het gebied van muziek maken. Niet met zang of een gitaar, maar met behulp van allerlei technische tools.

Voor klanten maakt hij ‘muziekdeuntjes op maat’. Dat doet hij inmiddels een half jaartje, maar hij wil er nu echt werk van maken en er op termijn zijn dagelijkse brood mee verdienen.

We maakten die zomerse avond in Breda een afspraak voor een vrijblijvend en kosteloos eerste adviesgesprek. In Breda. Daarbij kwam van alles op tafel.

Na afloop daarvan gaf Michel mij de opdracht om zijn website genadeloos te beoordelen aan de hand van 35 beoordelingspunten.

En hij vroeg me meteen ook om een beknopt adviesvoorstel voor zijn bedrijfsvoering en zijn marketingcommunicatie voor hem op te stellen. Beiden voor een fixed price.

Michel was er heel blij mee. Want hij heeft nu praktische verbeterpunten voor zijn website en een solide basis voor zijn bedrijf.

Ben jij een beginnende of gevorderde ondernemer en heb jij één of meerdere ‘wakkerliggers’ waar je van af wil.  Met andere woorden: wil je meer nachtrust?

Plan dan een afspraak in voor een kosteloos en vrijblijvend eerste adviesgesprek (business consultancy en/of marketingcommunicatie consultancy).

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.