Blogs | 21 april 2021

Waardevolle content essentieel – webinarmoe?

Misschien wachtte je gisteren de hele dag vol spanning op mijn wekelijkse micro-tip. Sorry, dit keer ben ik een dagje later.

Heb ik een goede reden voor. Vind ik zelf.

Afgelopen tijd was ik, tussen diverse uitdagende tekst- en online marketingklussen door, flink druk met een nieuwe activiteit van me: marketingcafé online.

Heb ik je afgelopen weken meermaals over verteld. Maar je krijgt wel meer e-mail neem ik aan. En je leest misschien niet alles wat er in je mailbox gestort word.

Daarom zal ik marketingcafé online kort toelichten. Samen met een cohost (voormalige dj) organiseer ik voortaan elke derde woensdag van de maand een mini-webinar in dit digitale café. Via Microsoft Teams.

Kan nooit veul werk zijn. Dacht ik. Wel dus. Maar vooral bijzonder leuk.

Ik heb een format (stoere uitdrukking, toch?). Het mini-webinar begint altijd om 08.20 uur en is stipt om 09.15 uur afgelopen. Je tankt dus waardevolle info in nog geen uur.

Telkens is er een boeiende gastspreker. Die vertelt in maximaal 30 minuten wetenswaardige ins en outs,
geeft tips en beantwoordt vragen van deelnemers. Een oud-Hollandsche eierwekker houdt de tijd bij.

Bij de eerste bijeenkomst (woensdag 21 april) was LinkedIn-specialist/trainer Judith de Pagter de spreker.
Dat deed ze goed. Heel goed zelfs. Zo meldden de deelnemers bijna in koor.

Of ik de vooraf gewenste 40 deelnemers wist aantrekken? En zou ik deze eerste bijeenkomst omschrijven als een “unaniem belachelijk groot succes” (zoals Ivo Niehe zijn piano-optreden in Parijs ooit eens heel ingetogen omschreef).

Mwaaah, niet helemaal. Maar met 24 deelnemers moet ik me tevreden stellen. Zo hoor ik van iedereen. Volgzaam als ik ben doe ik dat dan maar.

Ook al omdat velen van ons inmiddels bijna dagelijks overstelpt worden met uitnodigingen voor webinars.
Niet zelden blijken dat pure verkooppresentaties te zijn.

Als je dat niet vooraf vertelt sla je volgens mij de plank volledig mis. Want daarvoor ga je niet achter je beeldscherm zitten.

Eigenlijk is dat net als bij een whitepaper. Ook die moet toegevoegde waarde hebben. Je iets opleveren.
Maar moet per sé niet te commercieel/verkoperig zijn.

Op je website moet je tekst natuurlijk juist weer wel wervend en activerend zijn. Maar da’s weer een ander verhaal.

Bij zowel een webinar, whitepaper als website draait het dus om de content. Content is king zeg maar.

Je kunt je overigens nu al aanmelden voor de eerstvolgende bijeenkomst in mijn online marketingcafé.
Die is op woensdag 19 mei (08.20 – 09.15 uur).

Thema is dit keer “Meer klanten binnenhalen met behulp van marketingdata”. Boudewijn Happé, directeur van het Nieuwegeinse bedrijf DATA-Collectief, zal een klein half uur tot ons spreken.

Aanmelden? Zou leuk zijn. Want geen leuker café dan een lekker vol café. Zo kan ik me nog goed herinneren.

Ik wil op woensdag 19 mei het café in.

Effectieve WordPress website/webshop of (SEO) teksten nodig? Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.