Blogs | 7 december 2021

Werken je webteksten? – Geldmachine

Ik zie en spreek nogal eens ondernemers. Vrijwel dagelijks eigenlijk.

Bij de koffiemachine in ondernemershuis ‘Birkstaete’ in Soest bijvoorbeeld. Waar ik met mijn 1-mans bedrijf resideer. Maar ook tijdens (online) bijeenkomsten van de twee supergezellige zakenclubs waar ik lid van ben: Zaken Vrienden Soest en BCAN (Business Club Amersfoort-Noord) in Amersfoort.

Of na een blog of social media post van me. Om eens iets te noemen.

Enniwee, vaak komt het gesprek op websites. Ligt waarschijnlijk aan mij. Ik maak ze al zo’n 20 jaar.
Laatst kwam ik erachter dat ik voor enkele klanten al de derde website heb gemaakt. Maar dit terzijde.

Voorheen zag men een website vooral als een visitekaartje. Tegenwoordig is een een website voor velen niet minder dan het kloppend hart van hun verkoopgerichte marketingcommunicatie.

Anders gezegd: een geldmachine die gekwalificeerde leads, omzet en winst moet opleveren. Muntjes dus.

Als je website of webshop ook voor jou zo belangrijk is, is het raadzaam om regelmatig te checken of alles up to date is.

Check of de vormgeving nog fris en modern is. En teksten zoekmachinetechnisch gezien optimaal zijn.

Misschien moeten je webteksten meer profileren. Of meer activeren. Want je wilt respons. Via de telefoon. Of je antwoordformulier (is die nu top?).

Wil je advies over de teksten op je website? Over een pakkende profieltekst? Of over de inzet van scorende zoekwoorden (SEO-tekst)? Waardoor je je Google Ads budget (fors) kunt verlagen?

Plan dan nu een Microsoft Teams meeting van een half uur met mij in. Is 100% vrijblijvend en kost je 100% nix. Levert je bovendien sowieso verkoopgerichte inspiratie op.

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

s