Whitepaper marketing – uitgelaten hond
Blogs | 19 april 2022

Whitepaper marketing – uitgelaten hond

Afgelopen dagen, vroeg ik me, lekker in het zonnetje, een paar keer af waar ik het in deze blogstory met je over zou hebben.

Op de ochtend van tweede paasdag diende het onderwerp zich vanzelf aan.

Mijn vrouw en ik hadden namelijk afgelopen paasweekend onze ‘kleinhond’ Frenkie toebedeeld gekregen
door onze zoon Fabian en schoondochter Lauren.

Klinkt dramatischer dan het is. Miranda en ik zijn namelijk dol op die stronteigenwijze Foxterrrier/tekkel van bijna 10 maanden. En grijpen ongeveer elke mogelijkheid aan om ons op te werpen als oppas.

Omdat Miranda aan het werk was, ging ik Frenkie in mijn uppie uitlaten in het leuke parkje vlakbij ons huis in Soest.

Frenkie loslaten is niet zo slim. Is wettelijk niet toegestaan. Maar bovendien: dan zie je hem nooit meer terug.

Gelukkig heeft het parkje een afgesloten deel waar je je hond wel mag loslaten.

Een man, ik denk eind 40 jaar, was daar ook zijn hond aan het uitlaten. Toevallig ook een Foxterrier.

Hij was gewapend met een tennisbal en zo’n hippe plastic ballengooier.

Daar gooide hij mee. Zijn en ‘mijn’ hond liepen zich vervolgens het apelazerus.

Eerlijk gezegd had Frenkie meer oog voor de andere hond dan voor de bal. Volgens mij heeft hij dan ook maar één keer de bal teruggebracht. Alle andere keren was zijn 9-jarige collega-hond hem te snel af.

Terwijl de honden zich vermaakten raakten de man en ik op een bankje in gesprek. Edward vertelde dat hij een eigen IT-bedrijf heeft in Utrecht.

Ik vertelde waar ik in doe. In WordPress websites en marketingteksten om kort te zijn. Vond-ie interessant. Want hij ging deze zomer zijn website op de schop nemen. Misschien zelfs zijn hele marketing.

Hij was zwaar ontevreden over zijn huidige marketingbureau. Dat bezorgde hem te weinig leads. Maar wel gepeperde facturen.

Daar zou ik – als een kwijlende hongerige hond – op kunnen reageren. Maar ik hield me in. Echt waar. Je had erbij moeten zijn.

Edward wilde van alles weten. Vooral over whitepaper marketing.

Tussen het wegwerpen van de bal door vertelde ik dat whitepaper marketing voor veel bedrijven een effectief middel is om leads en klanten te werven. Geldt vooral voor ‘kennis-intensieve’ bedrijven.

‘Je moet het wel goed doen’ zo begon ik een tikkeltje betweterig. Vervolgens lichtte ik toe dat een whitepaper geen verkoopbrochure is. Teksten en opmaak moeten bijvoorbeeld niet te ‘verkoperig’ zijn.

‘In een whitepaper etaleer je je kennis. Niet al je kennis natuurlijk. Maar voldoende om de lezer het vertrouwen te geven om nader kennis te maken met jou en je bedrijf.’

‘In dat persoonlijke gesprek ga je dan in op de specifieke wensen en eisen van je prospect. Als je dat goed doet kun je vervolgens een offerte opstellen.’

Hoe het verhaal in het park afliep? Frenkie en de andere Foxterrier waren na zo’n 20 minuten bekaf.

En deze week bel ik Edward voor een afspraak over zijn marketingcommunicatie en de mogelijke inzet van een responsgerichte whitepaper.

Overweeg jij ook om een overtuigende whitepaper in te zetten voor je marketingcommunicatie?

Laten we dan afspreken. Tijdens een gratis en vrijblijvend (online) kennismakingsgesprek geef ik je enkele praktische tips, bekijken we samen de mogelijkheden en hoor je meteen wat de kosten zijn.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.

Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.

proeftekst

webcheck

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.