SEO-webteksten waarmee je beter scoort
Commerciële teksten en dus ook commerciële SEO-webteksten moeten bondig zijn, lekker lezen en je met relevante woorden iets vertellen, je verleiden en een product of dienst overtuigend aan je verkopen.
Klantvriendelijke en zoekmachinevriendelijke webteksten
Tekst met te veel dezelfde zoekwoorden of zoektermen is hinderlijk en schiet zijn doel voorbij. In het ergste geval straft Google dit (keyword stuffing) zelfs genadeloos af met een lagere ranking of zelfs een volledige verwijdering. Vele collega SEO-tekstschrijvers denken er anders over maar mijn stellige overtuiging is: SEO-webtekst moet ten eerste klantvriendelijk en ten tweede zoekmachinevriendelijk zijn.
Relevante informatie en extra content
Voor een hoge positie bij Google is het vooral van belang om relevante informatie te bieden maar ook om regelmatig nieuwe klant- en zoekmachinevriendelijke content (tekst en beeld) toe te voegen. Dat zou ik bijvoorbeeld voor je kunnen doen.
Eerst zagen, dan schrijven
Ik begin nooit zo maar te schrijven of een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Voor een optimaal resultaat ‘zaag’ ik je het liefst eerst flink door. M.a.w. wil ik eerst ongeveer alle naadjes van de kous weten. Doel is om te komen tot een onderscheidende en liefst unieke positionering/profilering voor jouw bedrijf. Zodat het voor jouw toekomstige webbezoeker direct duidelijk is waarom hij of zij voor jou moet kiezen.
Op basis van die positionering/profilering voer ik het zoekwoordenonderzoek uit en schrijf ik de SEO-webteksten. Die moeten jou zowel resultaten bij je webbezoekers als bij zoekmachines opleveren zodat jouw investeringen in effectieve SEO-webteksten zich aantoonbaar terugverdienen. Duidelijk zal zijn: het schrijven van effectieve SEO-webtekst doe je niet tussen twee happen brood door. Het is een hele kunst. Zeg maar gerust een vak apart. Al zeg ik het zelf.