Zoekwoorden slim inzetten – 4 DHZ-tips
Of ik ook korte blogstories met tips en tricks over online/creatieve content marketing kan schrijven? Natuurlijk!
Als Word goed heeft geteld bestaat deze blog over zoekwoorden uit 300 woorden.
Bijna dagelijks heb ik het met ondernemers over zoekwoorden. En hoe ze die zo slim mogelijk kunnen inzetten.
Doel daarbij: zoveel mogelijk juiste bezoekers aantrekken die op zoek zijn naar jouw product of dienst. En zo hoog mogelijk organisch (is lekker grateloos) scoren in de Google ranking.
Onderstaand mijn 4 beste doe het zelf tips op dit gebied. Rocket science? Zeker niet.
Praktisch? Dat wel.
- Verplaats je in jouw potentiële klanten
Wat zoekt de klant precies? En wat typt zij/hij in? Zorg dat je goed vindbaar bent op die termen. - Klantgerichte content
Nog steeds sommen veel bedrijven op hun website uitgebreid op wat ze aanbieden. Draai het om. En wees de concurrent te slim af: bied aan wat de klant wil hebben. Een zoekwoordenonderzoek, inspelend op de verschillende stadia in het aankoopproces, is hierbij een uitstekende investering. - Geef direct antwoord op vragen
Val met de deur in huis: geef direct antwoord op de vraag die de bezoeker van je website heeft. Overvoer hem/haar niet met enorme lappen tekst op een pagina. Gaan ze niet lezen. Willen ze meer weten? Dan kunnen ze altijd nog verder lezen. Communiceer in stapjes. Met korte tekstblokjes en ‘scanbare’ opsommingen. - Maak landingpages
Bepaalde zoektermen en vragen komen vaak terug in de resultaten van Google. Zijn ze relevant voor jouw bedrijf? Maar heb je ze onvoldoende verwerkt in je websiteteksten? Maak dan aparte landingspagina’s per hoofdonderwerp aan.
Vrijblijvend meer weten over het slim inzetten van de juiste zoekwoorden? Bel gewoon: 0654.220.452.
Wat ook kan: plan een inspirerend (en gratis) telefonisch adviesgesprek van een half uur in.
Maak vrijblijvend een afspraak voor een inspirerend adviesgesprek.
Of vul onderstaand contactformulier in. Ik neem dan binnen 24 uur contact met je op.
Meest recente blogs
Over Jeroen van Netten
Online marketing-expert/SEO tekstschrijver Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz Marketing Resultancy in Soest. Met een unieke mix van business consultancy en marketing consultancy helpt hij gestarte ZZP’ers en ZZP’ers die willen gaan starten bij het behalen van online resultaten. Niet met vuistdikke adviesplannen, maar op een heel pragmatische wijze. Zijn andere specialisme: het schrijven van en met slimme A.I.-tools optimaliseren van verkoopstimulerende marketingteksten waaronder SEO-webteksten. Hij werkt op project- of interimbasis voor eindklanten en als freelancer voor communicatiebureaus en heeft onder meer ruime ervaring in de ICT/telecom-branche, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.