Blogs | 5 oktober 2021

Zoekwoorden slim inzetten – 4 DHZ-tips

Of ik ook korte blogstories met tips en tricks over online/creatieve content marketing kan schrijven? Natuurlijk!

Als Word goed heeft geteld bestaat deze blog over zoekwoorden uit 300 woorden.

Bijna dagelijks heb ik het met ondernemers over zoekwoorden. En hoe ze die zo slim mogelijk kunnen inzetten.

Doel daarbij: zoveel mogelijk juiste bezoekers aantrekken die op zoek zijn naar jouw product of dienst. En zo hoog mogelijk organisch (is lekker grateloos) scoren in de Google ranking.

Onderstaand mijn 4 beste doe het zelf tips op dit gebied. Rocket science? Zeker niet.
Praktisch? Dat wel.

  1. Verplaats je in jouw potentiële klanten
    Wat zoekt de klant precies? En wat typt zij/hij in? Zorg dat je goed vindbaar bent op die termen.

  2. Klantgerichte content
    Nog steeds sommen veel bedrijven op hun website uitgebreid op wat ze aanbieden. Draai het om. En wees de concurrent te slim af: bied aan wat de klant wil hebben. Een zoekwoordenonderzoek, inspelend op de verschillende stadia in het aankoopproces, is hierbij een uitstekende investering.

  3. Geef direct antwoord op vragen
    Val met de deur in huis: geef direct antwoord op de vraag die de bezoeker van je website heeft. Overvoer hem/haar niet met enorme lappen tekst op een pagina. Gaan ze niet lezen. Willen ze meer weten? Dan kunnen ze altijd nog verder lezen. Communiceer in stapjes. Met korte tekstblokjes en ‘scanbare’ opsommingen.

  4. Maak landingpages
    Bepaalde zoektermen en vragen komen vaak terug in de resultaten van Google. Zijn ze relevant voor jouw bedrijf? Maar heb je ze onvoldoende verwerkt in je websiteteksten? Maak dan aparte landingspagina’s per hoofdonderwerp aan.

Vrijblijvend meer weten over het slim inzetten van de juiste zoekwoorden? Bel gewoon: 0654.220.452.

Wat ook kan: plan een inspirerend (en gratis) telefonisch adviesgesprek van een half uur in.

Over Jeroen van Netten

Over Jeroen van Netten

Creatieve website marketeer/copywriter Jeroen van Netten is eigenaar van 1-mans bureau Rhinoz in Soest. Zijn twee specialismes: het maken van converterende WordPress websites en het schrijven van verkoop­­stimulerende marketing­­teksten waaronder SEO-webteksten. Met zijn ‘1-loket-aanpak’ bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop staat hij er garant voor dat het totaal­plaatje van profilering, vormgeving, techniek en tekst perfect klopt. Zijn opdracht­gevers – vooral MKB-ondernemers – zijn onder meer actief in de ICT, de medische sector, bouw/vastgoed, de automotive branche en handel/industrie.

s