“Kennis van zaken”

Roy Jongerden - blije klant

“Kennis van zaken”

Blogs

Durf jij een ZakenVerhaal aan?

Durf jij een ZakenVerhaal aan?

Ik heb je wel eens verteld over ZakenVerhalen.nl. Je weet wel: het zakelijke inspiratieplatform voor ZZP’ers en MKB dat ik run samen met mijn zakenpartner Raymond Veldkamp. Zegt je nix? Oei, da’s een beetje jammer. Maar niet onoverkomelijk. De basis van ZakenVerhalen.nl is een persoonlijk interview met een ondernemer. Die leggen we, live of online, 10 tot […]

Wat is jouw ‘wakkerligger’?

Wat is jouw ‘wakkerligger’?

Mijn vrouw Miranda is Bredase. Ook onze twee kinderen zijn daar geboren. In ons gezin ben ik dus feitelijk een beetje een buitenstaander. Ik kan er mee leven. Enniwee, een tijdje geleden ging ik samen met vrouwlief naar een feestje van vrienden in Breda. Naar Connie en Johan om precies te zijn. Twee Brabantse vrienden die […]

ChatGPT schrijft baggerteksten…

ChatGPT schrijft baggerteksten…

Ik besef het als geen ander. Als ik roep dat de A.I. tool ChatGPT – zeker de onbetaalde versie – ronduit nietszeggende marketingteksten met talloze slappe herhalingen uitspuugt heb ik de schijn tegen. Ik bedoel de schijn dat ik voor eigen parochie preek. En dat ik dus, net als het merk WC-eend, alleen mezelf adviseer.  Da’s zeker […]

Een marketingcontent plan doet wonderen!

Een marketingcontent plan doet wonderen!

Herken je dit? Je weet: marketingcontent is king. Daarom wil je elke maand 2 waardevolle blogs schrijven en publiceren. En elke week 3 keer iets posten op LinkedIn. Daarnaast dagelijks actief zijn op Facebook, Instagram, Pinterest en X. Een slimme gedachte natuurlijk. Want waardevolle verse marketingcontent draagt aantoonbaar bij aan je zichtbaarheid bij prospects en […]

‘Vraag Me Gek’ – wo. 28 aug. – 9.30 -10.30

‘Vraag Me Gek’ – wo. 28 aug. – 9.30 -10.30

REMINDER Op woensdag 28 augustus en elke woensdag daarna mag je me van 09.30 tot 10.30 uur – gratis en vrijblijvend – helemaal gek vragen. Als het maar gaat over (online) marketing, creatieve content marketing, SEO copywriting of een slim gebruik van ‘generative A.I.’. Mijn ‘Vraag Me Gek meetings’ zijn inspirerend en makkelijk: geen aanmeldgedoe. […]

Vraag Me Gek!

Vraag Me Gek!

Als ik Fries zou zijn zou ik zeggen ‘Iet geat oan’. Of zoiets. Hoe dan ook: het gaat gebeuren. Vanaf 28 augustus mag je me voortaan elke woensdag van 09.30 tot 10.30 uur het hemd van het lijf vragen. Als het maar gaat over mijn vakgebied: (online) marketing, creatieve content marketing, SEO copywriting of een […]

Typische A.I.-jeukwoorden

Typische A.I.-jeukwoorden

Een tijd geleden schreef ik een blog over woorden die ik ronduit vervelend vind. Ik noemde ze ‘jeukwoorden’. Want ik kreeg er jeuk en rode vlekken van op mijn armen en in mijn nek. En soms ook op plaatsen die ik hier niet zal benoemen. Regelmatig kijk ik naar de scores van mijn blogs. Je zou […]

Boekrecensie: ‘A.I. in marketing’

Boekrecensie: ‘A.I. in marketing’

A.I. zet onze wereld al enige jaren op z’n kop. Beangstigend? Integendeel: uitdagend. Want de toepassing ervan biedt tal van nieuwe kansen en mogelijkheden. In vrijwel elke branche. Het vervangt geestdodend repeterend werk. En het vergemakkelijkt en versnelt allerlei werkzaamheden. Dat geldt ook voor marketingprofessionals. Niet alleen binnen grote bedrijven, ook bij MKB-organisaties. A.I. is […]

Doe dat nou niet…

Doe dat nou niet…

‘Niet doen’ zei mijn vrouw Miranda. Ook onze zoon Fabian, dochter Daniëlle en enkele fijne zakenvrienden raadden het mij af. Ten stelligsten zelfs, zoals dat vroeger heette. Want het zou niet chiq of stijlvol zijn. Luisteren naar anderen kan meestal geen kwaad. Maar dit keer sla ik hun goedbedoelde advies volkomen in de wind. Waar […]

Helping content is king!

Helping content is king!

In de blog die ik eerder deze week de wereld instuurde vertelde ik je over Googles fors aangescherpte voorwaarden op het gebied van marketing content. Ook wel bekend als E.E.A.T.: Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Mijn blog leverde veel reacties op. Waaronder – hoera – enkele kennismakingsgesprekken met ondernemers die hun content onderhanden willen nemen. […]