“Gas geven”

– Eric van Schaik

Blogs

Verkoopgerichte content – content koning

Inhaken op actualiteit levert bij content marketing extra attentiewaarde op. Daarom: ‘I practice what I preach.’ Misschien probeerde je, net als ik, gisteren zo’n heerlijke oranje tompouce naar binnen te werken. En heb je één of zelfs meerdere oranjebittertjes gedronken. En vervolgens enkele biertjes. Gewoon tegen de dorst. Zoals elk jaar vieren mijn lieftallige vrouw Miranda en ik […]

Waardevolle content essentieel – webinarmoe?

Misschien wachtte je gisteren de hele dag vol spanning op mijn wekelijkse micro-tip. Sorry, dit keer ben ik een dagje later. Heb ik een goede reden voor. Vind ik zelf. Afgelopen tijd was ik, tussen diverse uitdagende tekst- en online marketingklussen door, flink druk met een nieuwe activiteit van me: marketingcafé online. Heb ik je afgelopen […]

Creatieve SEO-webteksten – iedereen kan het

Commercieel als ik ben maak ik het toekomstige klanten graag zo makkelijk mogelijk om contact met me te krijgen. E-mailen kan. Maar Whatsappen ook. En natuurlijk is videobellen ook mogelijk. En, je gelooft het niet: je kunt me ook gewoon bellen. Ik heb daar een speciaal nummer voor: 0654.220.452.Is superhandig want dan kun je direct […]

Onderscheidende presentatie – kijk naar je eiges

Enkele lezers van mijn blogs vroegen zich af: ‘Kan het ietsje minder’? Reikhalzend kijken ze uit naar mijn wekelijkse blogs. Die willen ze braaf elke woensdagochtend blijven ontvangen. Maar ze mogen wel wat korter. Vinden ze. Ik ben de beroerdste niet. Wie wel trouwens? Voortaan worden mijn blogs korter. Hooguit 500 woorden. Dat beloof ik […]

Whitepaper marketing – iets voor jou?

Hopelijk heb jij dat ook wel eens: spontaan een goed gesprek met een klant. Je weet wel,zo’n mens waar je diensten voor mag verlenen. Of producten aan mag leveren. En die vaak ook nog een beetje service en persoonlijkeaandacht van je verlangt. Pas geleden was ik – getooid met een lullig mondkapje – op bezoek […]

Content slim hergebruiken – keiharde muntjes

Net als vele anderen werk ik vooral thuis. Al ruim een jaar lang. Nix mis mee. Maar na een dag of 2 in mijn ‘hok boven’ word ik nog onrustiger dan ik van nature al ben. Daar heb ik een list op bedacht. Elke woensdag ga ik op mijn fiets naar ‘kantoor’. Klokslag 8.30 uur. […]

Juiste zoekwoorden – ‘ik word gek’ verzuchtte ze

Ik schrijf onbetaald – maar met veel plezier – voor enkele goede doelen en vrijwilligersorganisaties.Deed ik ook een tijdje voor het prachtige Openluchttheater Cabrio in mijn bosrijke woonplaats Soest. Het is echt een aanrader om ’s zomers eens naar dit gezellige theatertje toe te gaan. Maar dit terzijde. Tijdens een veel te gezellige bijeenkomst met […]

Pakkende e-mailings – lekker boeiend

Aan de zijlijn van de lokale voetbalclub in mijn woonplaats Soest kwam het gesprek op e-mailings en teksten. De man direct naast me: ‘Ik geloof niet in e-mail nieuwsbrieven. En ook niet in e-mail marketing. Dagelijks krijg ik zo veel e-mail. Gooi ik bijna allemaal ongelezen weg.’ Ferm voegde hij eraan toe: ‘En regelmatig meld […]

WebCheck adviesrapport – de weg kwijt

De succesvolle ICT-ondernemer had de website voor zijn bedrijf zelf gebouwd. En dat was te zien. Op aanraden van een goede zakenrelatie van hem in Amersfoort was hij op mijn website beland. En had in mijn webshop een MKB WebCheck gekocht. Voor het luttele bedrag van € 320,-. So far so good. Zijn gloednieuwe website […]

25 schrijftips – online meer verkopen

Heb je dagelijks wel veel bezoekers op je website maar ‘converteert’ dat ding voor geen meter? Of, nog erger, heb je weinig bezoekers op je website en krijg je van hen geen of weinig respons? Zoals informatie-aanvragen per e-mail of telefoon.En al helemaal niet wat je écht wilt: omzet. Hoog tijd om je webteksten grondig […]

s