Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Waarom je een zoekwoordenonderzoek voor je contentplan moet gebruiken
Contentmarketing is een essentieel onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf met groei- ambities. Vreemd genoeg onderschatten veel online marketeers het belang van een goed doordacht en stevig onderbouwd contentplan. Wat is een contentplan? Een contentplan is een document waarin je beschrijft wat je wilt publiceren, via welke kanalen en op welke momenten je dit […]
Je LinkedIn-profiel verbeteren? Lees deze 10 tips
Zoals bekend is LinkedIn een krachtig social mediakanaal voor zakelijke professionals die hun carrière en zakelijke netwerk willen opbouwen en onderhouden. Dat geldt voor ZZP’ers en MKB-ondernemers maar eigenlijk voor iedereen die zakelijk actief is. Net als bij een fysieke ontmoeting is ook bij LinkedIn een eerste indruk uiterst belangrijk. Op LinkedIn moet je profiel […]
10 tijdbesparende AI-tools
Artificial Intelligence, oftewel kunstmatige intelligentie, is volop in het nieuws. Iedereen lijkt er mee bezig. Vooral met de chat-tool ChatGPT van het Amerikaanse bedrijf OpenAI. Hiermee kun je op een menselijke manier vragen stellen of opdrachten geven. Velen vrezen dat deze tool ‘gekleurde’ informatie geeft. En een aantal tekstschrijvers en redacteuren voorziet dat ChatGPT hun […]
10 slimme manieren om je bedrijf online te laten groeien
Blijven groeien en je online aanwezigheid versterken is belangrijk voor elke ZZP’er en elk MKB-bedrijf. Zowel voor starters als overige ondernemers. Het aantal mogelijkheden op het gebied van online marketing is overstelpend. Je kunt bijvoorbeeld content marketing inzetten. En/of social media. Of zoekmachine-optimalisatie. Wat is wijsheid? Samen met mijn zakenpartner Raymond Veldkamp (Tows.nl) heb ik […]
Content marketing inzetten? – 6 argumenten
Alles en iedereen verwacht dat de inzet van content voor het bereiken van marketing-, communicatie- en verkoopdoelstellingen bij MKB-bedrijven de komende 2 jaar explosief zal toenemen. Wie ben ik om daaraan te twijfelen? Wat houdt content marketing eigenlijk in? In het kort: het gaat er hierbij om dat je boeiende en relevante informatie creëert/bedenkt, publiceert […]
Content marketing trends 2023 – beste wensen
Laat ik beginnen met jou en de jouwen het beste voor 2023 toe te wensen. Maak er iets van! Wat? Mag niet meer? Tuurlijk wel. Mag volgens mij altijd. Heel even overwoog ik om terug te kijken op 2022. Want er is natuurlijk enorm veel gebeurd. In mijn woonplaats Soest. En naar het schijnt ook […]
Ergste kantoortermen – fijne feestdagen!
In mijn vorige blogstory beloofde ik dat ik je zou verblijden met een toplijstje van irritante jeukwoorden die vandaag de dag op kantoor te horen zijn. Hou een teiltje binnen handbereik. Want ze zouden wel eens peristaltische lichaamsreacties te weeg kunnen brengen. 1. Duurzaamheid Kom je overal tegen. Zelfs no-nonsense bouwmarkt Gamma stopt haar communicatie […]
Black Friday – irritant jeukwoord
Een tijdje geleden stelde ik, gewoon voor de lol, een lijstje op met de 25 gruwelijkste zakelijke jeukwoorden. Je weet wel trendy woorden en uitdrukkingen die te onpas worden gebruikt. Ook in online communicatie. Je wilt voorbeelden? Ok, zet je schrap. Hier komen de 5 meest irritante uit dat lijstje: Ergens een klap op geven […]
Interactieve content – opvallend activerend
Afgelopen maandagavond hoorde ik op het nieuws dat er op basisscholen in onder andere Friesland en Drenthe nu ontbijtpakketten voor hongerlijdende schoolkinderen worden bezorgd door het Rode Kruis. Ik heb er net niet wakker van gelegen. Maar zei vanochtend stoer tegen mijn vrouw Miranda: ‘Ik ga premier Rutte een open brief schrijven en die plaatsen […]
“Ik heb ‘n topwebsite” – niet dus!
Hij belde me vorige week op. Een heel joviaal klinkende kerel met een optimistisch stem. Bovendien een succesvolle zakenman. In allerlei branches. Zeg maar gerust een serial entrepreneur. Laten we hem Francois noemen. Zo heet-ie niet. Maar daar gaat het nu even niet om. “Jeroen, ik heb je telefoonnummer gekregen van mijn vriend Kevin van […]