Een tijdje geleden stelde ik, gewoon voor de lol, een lijstje op met de 25 gruwelijkste zakelijke jeukwoorden. Je weet wel trendy woorden en uitdrukkingen die te onpas worden gebruikt. Ook in online communicatie. Je wilt voorbeelden? Ok, zet je schrap. Hier komen de 5 meest irritante uit dat lijstje: Ergens een klap op geven […]
Afgelopen maandagavond hoorde ik op het nieuws dat er op basisscholen in onder andere Friesland en Drenthe nu ontbijtpakketten voor hongerlijdende schoolkinderen worden bezorgd door het Rode Kruis. Ik heb er net niet wakker van gelegen. Maar zei vanochtend stoer tegen mijn vrouw Miranda: ‘Ik ga premier Rutte een open brief schrijven en die plaatsen […]
Hij belde me vorige week op. Een heel joviaal klinkende kerel met een optimistisch stem. Bovendien een succesvolle zakenman. In allerlei branches. Zeg maar gerust een serial entrepreneur. Laten we hem Francois noemen. Zo heet-ie niet. Maar daar gaat het nu even niet om. “Jeroen, ik heb je telefoonnummer gekregen van mijn vriend Kevin van […]
Vorige week was ik – ahum – op zakenreis. Samen met mijn vrouw Miranda. We verbleven 7 dagen op Cyprus. Heerlijk zonnig. Ideale gelegenheid om, op een strandbedje, lekker veel te lezen. Heb ik volop gedaan. Echt waar. Geen David Baldacci dit keer. Ook geen Harlan Coben. Of John Grisham. Wel 2 boekjes van de […]
Met zakelijke posts op onder meer LinkedIn breng je jezelf, jouw (unieke) expertise, je bedrijf en je producten/diensten onder de aandacht bij jouw doelgroep. Onder meer bij potentiële nieuwe klanten. Je weet wel: die mensen die – indirect – je (energie)rekeningen en zo betalen. Als je social media posts goed inzet krijg je meer interactie […]
Familie, vrienden en kennissen en natuurlijk ook zakelijke relaties weten waar ik in doe: in websites, online marketingadvies en SEO marketingteksten. Om kort te gaan. Regelmatig krijg ik daarom de vraag ‘Welk boek op jouw vakgebied zou jij me aanraden? Want er zijn ontelbaar veel boeken over online marketing, maar wat is nu echt een […]
Vorige week had ik via Microsoft Teams een adviesgesprek met Hans, eigenaar/directeur van een ICT-bedrijf in Amersfoort. “Ik heb een baggerwebsite” zo begon hij. Hou ik van. Iemand die er geen doekjes om windt. Hans liep helemaal leeg. Figuurlijk gezien natuurlijk. Via via waren we in contact gekomen. Vervolgens had-ie me gewoon gebeld met de […]
Da’s een tijd geleden dat je van me hoorde via een blog. Was eind juni om precies te zijn. Je weet wel: toen er nog geen woeste boerenprotesten waren. En Nederland nog niet volhing met omgekeerde Nederlandse vlaggen. En de brandstof- en energieprijzen betaalbaar waren. Enniwee: afgelopen zomerperiode was ik volop aan het herstellen van […]
Ik kan er niets aan doen. En ik ga er ook niets aan doen. Het moet gewoon. Bij het begin van elk kennismakingsgesprek met een prospect gooi ik altijd de vraag op ‘Waarom zou ik als potentiële klant voor jou kiezen? Vervolgens vraag ik: ‘Waarom moet een klant zakendoen met jouw bedrijf?’ en ‘Wat maakt […]
Met zakelijke posts op social media waaronder LinkedIn breng je jezelf, je bedrijf en je producten/diensten onder de aandacht. Daar komt bij: als je het goed doet krijg je meer interactie met je volgers. En verhoog je het aantal bezoekers van je website. Maar hoe trek je de aandacht in je social media posts? En […]
Het was maandag, tijd: 8.50 uur. Normaal begin ik, na minstens 2 Espresso’s, niet eerder dan 9.00 uur. Om eerlijk te zijn: meestal om 9.10 uur. Dit keer zat ik heel toevallig al vanaf 8.30 uur achter mijn notebook. De dame aan de telefoon, ik schat haar in de buurt van 30 jaar, klonk vriendelijk […]
Deze website maakt gebruik van cookies zodat wij de best mogelijke gebruikerservaring kunnen geven. Cookie informatie wordt opgeslagen in uw internetbrowser en zorgt er onder andere voor dat u herkend wordt zodra u onze website opnieuw bezoekt. Zo kunnen we zien hoe de website wordt gebruikt en hoe we de website kunnen verbeteren.
Strikt noodzakelijke cookies moeten altijd ingeschakeld zijn zodat wij uw cookie-voorkeuren kunnen opslaan.
Als u deze cookie uitschakelt, kunnen wij uw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat u iedere keer als u deze website bezoekt, u uw voorkeuren opnieuw moet instellen.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.