“Voldoende kennis van IT om er activerend over te kunnen schrijven”

– Chris Helwerda

Blogs

Scorende content marketing – heerlijk Noordwijk

Misschien heb jij ook een favoriet strand in Nederland. Mijn vrouw en ik wel. Wij zijn gek op het strand van Noordwijk. Dat is breed en schoon. En er zijn prima strandtenten met een leuke bediening. Niet verder vertellen hoor. Anders wordt het daar veel te druk. En dat wil niemand natuurlijk.Ja, de horeca. Het […]

Kostenbesparende marketingtips – bewegen en besparen

We gaan met z’n allen structureel meer thuiswerken dan voor de Corona-uitbraak. Als we de media mogen geloven (nooit klakkeloos doen natuurlijk) gaat het merendeel van de fulltimers in loondienst met een kantoorbaan vanaf september minimaal 3 van de 5 dagen thuis werken. De vrijdag zal ongetwijfeld een populaire kantoordag zijn. Vooral bij ‘kantoorklerken’ die […]

Zakelijke creativiteit – confronterend mini-webinar

Je hebt waarschijnlijk afgelopen 3 weken elke woensdag om 09.00 uur smachtend je mailbox bekeken. Op zoek naar mijn wekelijkse blogstory met tips en adviezen op het gebied van online/content marketing. Tevergeefs. Dat had een goede reden. Ik was met mijn geliefde vrouw Miranda op vakantie. In Noordwijk om precies te zijn. Een echte aanrader. […]

Effectieve landingpages – kabelmanagement

Zo’n twee weken geleden ging mijn telefoon. Om een uur of 9.00. Overkomt me wel vaker. ‘Ha die Jeroen, met Peter, lang geleden dat we elkaar spraken, hoe is het met jou? Aan je website te zien zit je nog steeds volop in de tekstschrijvelarij en maak je nog steeds WordPress websites.’ Zelden heb ik […]

Tools voor denkprocessen – breingereedschap

Ik geef het toe. Ontkennen heeft geen zin. Ich bin ein terrasliebhaber. Afgelopen vrijdagavond zat ik – lekker in het zonnetje – op het heerlijke terras van Eetvilla van den Brink in mijn onvolprezen woonplaats Soest. Vreemd genoeg was ik een kwartier te vroeg voor mijn afspraak met een klant. Had misschien te maken met […]

Verhoogde productiviteit – uitstelgedrag

Dit keer een nogal korte blog. Want het is eindelijk gaan zomeren. En eigenlijk geen weer om een blog te schrijven. Of om ander werk uit te voeren. Vind je ook niet? Door het heerlijke zomerse weer krijg ik extra last van een kwaal waar ik al jaren aan lijd. Jij misschien ook: uitstelgedrag. Oftewel: […]

Impactrijke communicatie – hoe overtuigend

Ik wil het dit keer over muziek hebben. Over het Eurovisie Songfestival. Nee, wacht, niet wegklikken. Voor het eerst sinds 14 jaar heb ik die helemaal uitgezeten. Vanaf de bank, samen met mijn vrouw Miranda.Met een heerlijk glaasje Ripasso-wijn bij de hand. Wat een huiselijke gezelligheid. En wat een show. Visueel en qua show was […]

Krachtige profilering – mooi is niet alles

Margriet ken ik al jaren. Een leuke en zeker niet onaantrekkelijke onderneemster. Fotografe van beroep.Een heel goeie ook. Denkt – net als ik – vooral in beelden. En is – net als ik – gezegend met een flinke portie eigenzinnigheid. Anderen noemen dat eigenwijzigheid. Hoe dan ook, zo’n 3 weken geleden meldde zij zich bij […]

Praktische blogtips – lekker voor nix

Zoals gisteravond ‘onthuld’ werd tijdens de nieuwste ‘persco’ komen we steeds meer uit de wurggreep van“Het Virus”. Stap voor stap. Er gloort weer licht aan de tunnel: halleluja! Lock-down of niet: zaak was en is om slim volop ‘in the picture’ te blijven bij je klanten. En bij potentiële klanten. Een oud spreekwoord zegt het […]

Marketingboek ‘Online Invloed’ – nieuwe bijbel

Ik kan me zo voorstellen dat je zakelijk online actief bent. Kan niet anders. Want anders had je dit nu niet gelezen. Natuurlijk weet ik niet exact in welke branche je actief bent. En of je net als ik een ZZP’er bent. Of marketingdirecteur van een groot bedrijf. Maakt nix uit: ik heb een geweldig […]

s