Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
‘Het wordt steeds gekker met Google!’
De man, directeur van een elektrotechnische groothandel, stond samen met mij in de gezellige keuken van het bedrijfsgebouw Pleque in Soest waar ik – zoals dat heet – kantoor houd. Hij baalde als een stekker (vergeef me de woordspeling). ‘Om de content voor mijn 5 webshops eindelijk tiptop in orde te maken heb ik bijna […]
A.I. doodsteek voor webdesigners of copywriters?
Misschien heb ik je weleens verteld dat ik uiterst subtiele vrienden heb. Laatst, na een inspannend potje padellen, vroeg één van hen iets verrassends aan me. ‘Hey Jeroen, jij maakt toch WordPress websites en schrijft toch teksten? Door A.I. is dat toch een uitstervende job?’ Nog voor ik kon antwoorden vroeg – laten we hem […]
Nut & Noodzaak domein autoriteit
Zoals je weet ben ik, zakelijk gezien, dagelijks vol enthousiasme bezig met online marketing en content marketing. In opdracht van eindklanten en reclamebureaus schrijf ik verkoopgerichte teksten, ontwikkel en optimaliseer ik e-mail marketing funnels en maak ik effectieve WordPress websites en webshops. Misschien wist je nog niet dat ik daarnaast het zakelijke inspiratieplatform ZakenVerhalen.nl run […]
Waarom content marketing cruciaal is voor jouw bedrijf
Sommige mensen vinden dat je anderen alleen de eerste week van het nieuwe jaar het beste mag wensen. Daarna niet meer. Da’s een beetje raar natuurlijk. Dat mag je volgens mij altijd. Hoe dan ook: ik wens jou en de jouwen privé en zakelijk alle goeds toe. Zoals je weet is het van belang om […]
Durf je te onderscheiden
Ik geeft het onmiddellijk toe. In deze blog begin ik niet al te origineel. Ik wens jou en de jouwen namelijk een gezond en gelukkig nieuwjaar. Sterker nog: ik wens jullie alle goeds voor 2024. Zowel privé als zakelijk. Op zakelijk gebied wens ik je ook de nodige creativiteit. Hopelijk skip je in het nieuwe jaar […]
Vraag maar raak op 13 december
Toen ik vanochtend opstond dacht ik ‘ik moet weer eens iets geks doen.’ Dat doe ik namelijk regelmatig. En dat bevalt goed. Mijn vrouw Miranda, familie en vrienden meestal ook. Zeggen ze. Mijn klanten vinden het ook telkens superleuk als ik weer eens met iets geks/verrassends op de proppen kom. Helemaal als het hen inspireert. […]
Meer response met ‘n landingpage: wat & hoe
Een landingpage is een webpagina waar je bezoekers (o.a. leads) naar toestuurt via bijvoorbeeld Google Ads advertenties, een link in je e-mailing of een link in je social media posts. Het doel van deze gerichte communicatie-aanpak is de bezoekers van je landingpage aanzetten tot de door jou gewenste actie. Mogelijke acties: jou bellen of e-mailen, […]
Wat werkt online nou het beste?
Ik ben – met veel plezier overigens – zo’n 15 jaar gespecialiseerd in online marketing en creatieve content marketing. Al die tijd krijg ik ongeveer 3 keer per week de vraag hoe je meer relevante webbezoekers krijgt. En meer response (o.a. meer offerte-aanvragen). Mijn antwoord is dan, best flauw: ‘Dat hangt ervan af. Dat is […]
24 creatieve content ideeën
Zeg eens eerlijk: ook jij zit wel eens zonder inspiratie voor je volgende social mediapost op LinkedIn, Facebook of Instagram? Geeft nix natuurlijk. Want niets menselijks is je vreemd. Neem ik aan. Zoals je weet is het belangrijk om met je social media posts zakelijk in de spotlights te blijven. Als je je social media […]
(Zomerse) actie wel of niet zinvol in B2B?
Wat denk jij: is een sales promotion actie in de B2B-markt zinvol? In de consumentenmarkt is dat een uitgemaakte zaak: zeker. Waarom anders zouden tal van consumentenmerken ons tot vervelens toe blijven ‘trakteren’ op communicatie over hun supervoordeel-acties? Ook in de business-to-businessmarkt blijkt een goede en opvallende sales promotion/ verkoopactie zijn vruchten af te werpen. […]