“Onderscheidende profilering”

Celina Dorrestein - blije klant

“Onderscheidende profilering”

Blogs

“Online invloed” – een must-read

“Online invloed” – een must-read

Familie, vrienden en kennissen en natuurlijk ook zakelijke relaties weten waar ik in doe: in websites, online marketingadvies en SEO marketingteksten. Om kort te gaan. Regelmatig krijg ik daarom de vraag ‘Welk boek op jouw vakgebied zou jij me aanraden? Want er zijn ontelbaar veel boeken over online marketing, maar wat is nu echt een […]

Baggerwebsite – verhelderend wireframe

Baggerwebsite – verhelderend wireframe

Vorige week had ik via Microsoft Teams een adviesgesprek met Hans, eigenaar/directeur van een ICT-bedrijf in Amersfoort. “Ik heb een baggerwebsite” zo begon hij. Hou ik van. Iemand die er geen doekjes om windt. Hans liep helemaal leeg. Figuurlijk gezien natuurlijk. Via via waren we in contact gekomen. Vervolgens had-ie me gewoon gebeld met de […]

Mijn 5 beste b2b-tips – niet gek

Mijn 5 beste b2b-tips – niet gek

Da’s een tijd geleden dat je van me hoorde via een blog. Was eind juni om precies te zijn. Je weet wel: toen er nog geen woeste boerenprotesten waren. En Nederland nog niet volhing met omgekeerde Nederlandse vlaggen. En de brandstof- en energieprijzen betaalbaar waren. Enniwee: afgelopen zomerperiode was ik volop aan het herstellen van […]

Jouw USP’s – fijne vakantie!

Jouw USP’s – fijne vakantie!

Ik kan er niets aan doen. En ik ga er ook niets aan doen. Het moet gewoon. Bij het begin van elk kennismakingsgesprek met een prospect gooi ik altijd de vraag op ‘Waarom zou ik als potentiële klant voor jou kiezen? Vervolgens vraag ik: ‘Waarom moet een klant zakendoen met jouw bedrijf?’ en ‘Wat maakt […]

24 creatieve content ideeën – effe wachten

24 creatieve content ideeën – effe wachten

Met zakelijke posts op social media waaronder LinkedIn breng je jezelf, je bedrijf en je producten/diensten onder de aandacht. Daar komt bij: als je het goed doet krijg je meer interactie met je volgers. En verhoog je het aantal bezoekers van je website. Maar hoe trek je de aandacht in je social media posts? En […]

Puinruimen – geen paniek

Puinruimen – geen paniek

Het was maandag, tijd: 8.50 uur. Normaal begin ik, na minstens 2 Espresso’s, niet eerder dan 9.00 uur. Om eerlijk te zijn: meestal om 9.10 uur. Dit keer zat ik heel toevallig al vanaf 8.30 uur achter mijn notebook. De dame aan de telefoon, ik schat haar in de buurt van 30 jaar, klonk vriendelijk […]

Jouw grootste uitdaging – qua marketing

Jouw grootste uitdaging – qua marketing

Dit keer ontvang je mijn blogstory een dagje later dan normaal. Reden: ik was er even een paar daagjes lekker tussenuit. In het superschone en prachtige Praag om precies te zijn. Net Wenen. Maar dan anders. Is bijvoorbeeld een paar tikjes moderner. Praag ligt in Tjechië. Dat is niet in Oost-Europa. Maar in Centraal-Europa. Vinden […]

Whitepaper marketing – uitgelaten hond

Whitepaper marketing – uitgelaten hond

Afgelopen dagen, vroeg ik me, lekker in het zonnetje, een paar keer af waar ik het in deze blogstory met je over zou hebben. Op de ochtend van tweede paasdag diende het onderwerp zich vanzelf aan. Mijn vrouw en ik hadden namelijk afgelopen paasweekend onze ‘kleinhond’ Frenkie toebedeeld gekregen door onze zoon Fabian en schoondochter […]

Klantencases – aandacht verzekerd

Klantencases – aandacht verzekerd

 Het lijkt wel een hype. Of een revival. Misschien is het wel beiden. Afgelopen 3 weken klopten al zo’n 5 klanten bij mij aan voor het schrijven van bondige teksten voor hun klantencases. Vind ik heel leuk werk. Bovendien: webteksten waarbij klanten aan het woord komen worden uitermate goed gelezen door webbezoekers (waaronder mogelijke nieuwe […]

Lead magnets – webbezoekers promoveren tot leads

Lead magnets – webbezoekers promoveren tot leads

Dit is een lekker korte blogstory. Daar heb ik twee goede redenen voor. De eerste: nu de economie weer aantrekt ben je hopelijk superdruk druk aan het werk met je marketingcommunicatie en verkoop. De tweede: afgelopen maand kreeg ik enkele uitdagende nieuwe opdrachten toegeschoven. Ben ik heel blij mee natuurlijk. Geldt helemaal voor mijn opdracht […]