Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Interactieve content – opvallend activerend
Afgelopen maandagavond hoorde ik op het nieuws dat er op basisscholen in onder andere Friesland en Drenthe nu ontbijtpakketten voor hongerlijdende schoolkinderen worden bezorgd door het Rode Kruis. Ik heb er net niet wakker van gelegen. Maar zei vanochtend stoer tegen mijn vrouw Miranda: ‘Ik ga premier Rutte een open brief schrijven en die plaatsen […]
“Ik heb ’n topwebsite” – niet dus!
Hij belde me vorige week op. Een heel joviaal klinkende kerel met een optimistisch stem. Bovendien een succesvolle zakenman. In allerlei branches. Zeg maar gerust een serial entrepreneur. Laten we hem Francois noemen. Zo heet-ie niet. Maar daar gaat het nu even niet om. “Jeroen, ik heb je telefoonnummer gekregen van mijn vriend Kevin van […]
Online marketingfunnel – structurele aanpak
Vorige week was ik – ahum – op zakenreis. Samen met mijn vrouw Miranda. We verbleven 7 dagen op Cyprus. Heerlijk zonnig. Ideale gelegenheid om, op een strandbedje, lekker veel te lezen. Heb ik volop gedaan. Echt waar. Geen David Baldacci dit keer. Ook geen Harlan Coben. Of John Grisham. Wel 2 boekjes van de […]
24 creatieve content ideeën – voor zakelijke posts
Met zakelijke posts op onder meer LinkedIn breng je jezelf, jouw (unieke) expertise, je bedrijf en je producten/diensten onder de aandacht bij jouw doelgroep. Onder meer bij potentiële nieuwe klanten. Je weet wel: die mensen die – indirect – je (energie)rekeningen en zo betalen. Als je social media posts goed inzet krijg je meer interactie […]
“Online invloed” – een must-read
Familie, vrienden en kennissen en natuurlijk ook zakelijke relaties weten waar ik in doe: in websites, online marketingadvies en SEO marketingteksten. Om kort te gaan. Regelmatig krijg ik daarom de vraag ‘Welk boek op jouw vakgebied zou jij me aanraden? Want er zijn ontelbaar veel boeken over online marketing, maar wat is nu echt een […]
Baggerwebsite – verhelderend wireframe
Vorige week had ik via Microsoft Teams een adviesgesprek met Hans, eigenaar/directeur van een ICT-bedrijf in Amersfoort. “Ik heb een baggerwebsite” zo begon hij. Hou ik van. Iemand die er geen doekjes om windt. Hans liep helemaal leeg. Figuurlijk gezien natuurlijk. Via via waren we in contact gekomen. Vervolgens had-ie me gewoon gebeld met de […]
Mijn 5 beste b2b-tips – niet gek
Da’s een tijd geleden dat je van me hoorde via een blog. Was eind juni om precies te zijn. Je weet wel: toen er nog geen woeste boerenprotesten waren. En Nederland nog niet volhing met omgekeerde Nederlandse vlaggen. En de brandstof- en energieprijzen betaalbaar waren. Enniwee: afgelopen zomerperiode was ik volop aan het herstellen van […]
Jouw USP’s – fijne vakantie!
Ik kan er niets aan doen. En ik ga er ook niets aan doen. Het moet gewoon. Bij het begin van elk kennismakingsgesprek met een prospect gooi ik altijd de vraag op ‘Waarom zou ik als potentiële klant voor jou kiezen? Vervolgens vraag ik: ‘Waarom moet een klant zakendoen met jouw bedrijf?’ en ‘Wat maakt […]
24 creatieve content ideeën – effe wachten
Met zakelijke posts op social media waaronder LinkedIn breng je jezelf, je bedrijf en je producten/diensten onder de aandacht. Daar komt bij: als je het goed doet krijg je meer interactie met je volgers. En verhoog je het aantal bezoekers van je website. Maar hoe trek je de aandacht in je social media posts? En […]
Puinruimen – geen paniek
Het was maandag, tijd: 8.50 uur. Normaal begin ik, na minstens 2 Espresso’s, niet eerder dan 9.00 uur. Om eerlijk te zijn: meestal om 9.10 uur. Dit keer zat ik heel toevallig al vanaf 8.30 uur achter mijn notebook. De dame aan de telefoon, ik schat haar in de buurt van 30 jaar, klonk vriendelijk […]