Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Schrijven is schrappen – doodknuffelen
Ik ben al een tijdje copywriter. Tekstschrijver zo je wilt. Inmiddels ruim een kwart eeuw lang. Afgelopen jaren sprak ik tal van ondernemers. Meestal bijzonder bevlogen zakenlieden. Die als het ware met de zaak naar bed gaan. En er mee opstaan. Hun commerciële gedrevenheid werkt aanstekelijk. Maar waar ik me elke keer opnieuw een beetje […]
Werken je webteksten? – geldmachine
Ik zie en spreek nogal eens ondernemers. Vrijwel dagelijks eigenlijk. Bij de koffiemachine in ondernemershuis ‘Birkstaete’ in Soest bijvoorbeeld. Waar ik met mijn 1-mans bedrijf resideer. Maar ook tijdens (online) bijeenkomsten van de twee supergezellige zakenclubs waar ik lid van ben: Zaken Vrienden Soest en BCAN (Business Club Amersfoort-Noord) in Amersfoort. Of na een blog of […]
Verkoopgerichte creativiteit – over- of onderschat?
De vervroegde horeca-sluitingstijd door het opnieuw oplaaiende corona dreigde vorige week roet in het diner van ‘mijn businesscluppie’ Zaken Vrienden Soest te gooien. Gelukkig had de evenementencommissie een slimme list bedacht. De ledenbijeenkomst in ons thuishonk restaurant De Eetvilla, gevestigd in mijn woonplaats Soest, kon hierdoor alsnog doorgaan. Heel praktisch: we begonnen wat vroeger dan […]
Online specialisme – bouwvakker of architect?
Afgelopen 2 weken overkwam het me 3 keer achter elkaar. Bij 3 fijne prospects om precies te zijn. Elk daarvan is inmiddels klant. Ben ik blij om. Maar dat gaat het nu even niet om. Ik ga natuurlijk geen namen noemen. Maar één daarvan klopte voor het laten maken van hun nieuwe website eerder aan […]
Bloggeheim onthuld – flink uitmelken
Ik heb een bekentenis. Zelf blog ik pas sinds ongeveer 1,5 jaar. Best kort. Want al jarenlang adviseer ik diverse klanten om, als onderdeel van hun verkoopgerichte marketingcommunicatie, zakelijke blogs in te zetten. Een blog biedt namelijk vele voordelen. Ze zijn relatief eenvoudig en snel te maken. En ze worden door de lezer niet als […]
Top 20 online tips – revolutionair/deel 2
Vorige week schepte ik in deel 1 van mijn tweeluik ongegeneerd op dat ik regelmatig enthousiaste reacties krijg op mijn blogstories. En ik lichtte ik toe dat ik met de tips en tricks in mijn blogstories jou aan het denken wil zetten. En je wil inspireren. In dit tweede deel opnieuw 10 tips op het […]
Top 20 online tips – rocket science/deel 1
Ik krijg – en dat vind ik stiekem bijzonder leuk – regelmatig enthousiaste reacties op mijn blogstories. Doel van mijn blogs is natuurlijk niet om te laten zien dat ik geinige ‘stukkies’ kan schrijven. Want dat mag je verwachten van een iemand die al zo’n 30 jaar met jeugdig enthousiasme werkt als copywriter. Via mijn […]
AVG webinar – Johan Cruijff
Ik was er een weekje tussenuit. Naar Cyprus om precies te zijn. Naar het heerlijke kustplaatsje Paphos in West-Cyprus om nog preciezer te zijn. Ennihouw, vandaar dat je vorige week geen e-mail met tips & tricks op het gebied van online/creatieve content marketing van me kreeg. Mijn nederige excuses. Zal niet al te vaak meer […]
Zoekwoorden slim inzetten – 4 DHZ-tips
Of ik ook korte blogstories met tips en tricks over online/creatieve content marketing kan schrijven? Natuurlijk! Als Word goed heeft geteld bestaat deze blog over zoekwoorden uit 300 woorden. Bijna dagelijks heb ik het met ondernemers over zoekwoorden. En hoe ze die zo slim mogelijk kunnen inzetten. Doel daarbij: zoveel mogelijk juiste bezoekers aantrekken die […]
Responderende landingspagina’s – KISS
Ik wilde inhaken op Prinsjesdag. Een actueel onderwerp. Zorgt geheid voor extra attentiewaarde. Toch laat ik de politiek en onze haperende troonredenaar links liggen.Kan namelijk supergevoelig liggen. Mijn blogstory gaat deze week over landingspagina’s. ‘Ik wil een scorende landingspagina voor mijn totale productaanbod’ zei de klant.Heerlijk toch, iemand die precies weet wat-ie wil? Op zich […]