“Verraderlijk duidelijk”

Christiaan Veldhuizen - blije klant

Microtips

Lees hieronder mijn korte tips op het gebied van marketingcommunicatie.

Verleid je klant in woord en beeld

Verleiden is een kunst. Ook op zakelijk gebied. Ontvang je webbezoeker met open armen. En verleid hem of haar. Met aansprekende plaatjes. Maar ook met prikkelende kopregels, subkopjes en buttontekstjes. En met overtuigende overige teksten. Die zoekmachinevriendelijk zijn. Waardoor je een hoge ‘ranking’ scoort bij Google.

Laat je klanten een review schrijven

Maak een lijstje met 10 tevreden klanten. Nodig ze uit voor een kort interview. Van hooguit 15 minuten. Laat ze – per telefoon of via Microsoft Teams – vertellen over jullie samenwerking. En over de geweldige producten of oplossingen waarmee je hen geholpen hebt. Plaats de review op je website, in e-mailings en op social media.

Schrijf blogs die verslonden worden

Bedenk: een blog is géén online verkoopfolder. Moet vooral informerend zijn. En van toegevoegde waarde zijn voor de lezer. Mag een beetje commercieel zijn. Kies het vakgebied waarover je wilt ‘bloggen’. Of ‘vloggen’ (videobloggen). Items zijn bijvoorbeeld: verkoop-gerichte marketingcommunicatie, websites, SEO-copywriting of creativiteit. Om maar eens iets te noemen.

Optimaliseer je online resultaten

Zet zoekmachine- en conversie-optimalisatie in bij je verkoopinspanningen. Haal relevante bezoekers naar je website of webshop. Laat voor € 300,- een online dashboard maken. Met vitale parameters en informatie. Over bezoekersaantallen én bezoekersgedrag. En o.a. het totale ‘lead traject’. Vanaf herkomst van de bezoeker tot en met persoonlijk contact en verkoop.